Foto: Publicitātes foto
AS "Cēsu alus" pagājušajā gadā realizējusi 75,6 miljonus litru lielu dzērienu apjomu, kas ir par 1% mazāk nekā iepriekšējā gadā, informē "Lursoft" Klientu portfelis.

Pagājušajā gadā ražotājs apgrozījis 61,76 miljonus eiro, kas ir par 13,80% vairāk nekā gadu iepriekš. 57,30 miljonus eiro no kopējā apgrozījuma devis vietējais tirgus, bet 4,46 miljonus eiro – produkcijas realizācija ārvalstīs.

Uzņēmuma peļņa gada laikā sarukusi par 23,54%, samazinoties līdz 4,22 miljoniem eiro pēc nodokļu nomaksas.

Uzņēmuma vadība savā gada pārskatā norāda, ka pagājušajā gadā attīstība notikusi visos dzērienu segmentos, izņemot alus kategoriju. Vislielāko realizācijas apjoma pieaugumu ražotājs sasniedzis raudzēto dzērienu, ūdens un bezalkoholisko dzērienu segmentos. "Cēsu alus" galvenā pārstāvētā produktu grupa arī pagājušajā gadā bijusi alus ražošana un realizācija. Uzņēmums ir lielākā alus ražošanas kompānija Latvijā, un 2018. gadā tā saražoja 64% no visa Latvijā ražotā alus. Uzņēmuma galvenais alus zīmols "Cēsu Premium" pērn bijis Latvijas pārdotākais alus zīmols. "Varam lepoties ar to, ka esam gan labākais darba devējs, gan arī lielākais nodokļu maksātājs vidējo nodokļu maksātāju grupā Vidzemes reģionā. Uzņēmuma prioritāte vienmēr ir bijusi ilgtspējīga darbība – mēs ilgtermiņā īstenojam daudzas aktivitātes, lai rūpētos gan par uzņēmuma darbiniekiem, gan vietējās kopienas attīstību, tāpat nepārtraukti domājam par efektīvu resursu izmantošanu un ietekmes uz vidi mazināšanu, un, protams, pāri visam – ir augstvērtīgas kvalitātes produkti un izcila klientu servisa nodrošināšana. "Cēsu alus" trīs gadus pēc kārtas ir saņēmis augstāko ilgtspējīga biznesa novērtējumu – Platīna kategoriju Ilgtspējas indeksā, kas palīdz mums regulāri izvērtēt un uzlabot savu sniegumu ilgtspējas jomā," teic "Cēsu alus" valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone.

2018. gadā "Cēsu alus" turpināja īstenot ilgtermiņa investīciju programmu, uzņēmumā ieguldot 2,21 miljonu eiro. Turpinātas investīcijas ražošanas un loģistikas iekārtu efektivizācijā un modernizācijā. "Neskatoties uz to, ka alus tirgus Latvijā pēdējos gados turpina kristies, "Cēsu alus" investē alus tirgus attīstībā – mēs piedāvājam tirgū jaunas alus šķirnes un zīmolus, kā arī paplašinām citu dzērienu segmentus. Lai arī nozari ietekmējušas vairākas straujas likumdošanas izmaiņas, esam pārdomāti īstenojuši biznesa stratēģiju un darbojamies ar stabiliem rādītājiem. 2018. gadā "Cēsu alus" veicis investīcijas 2,2 miljonu eiro apmērā, kas galvenokārt novirzītas ražošanas attīstībai un modernizācijai, kā arī energoefektivitātes paaugstināšanai," stāsta Sietiņsone.

"Cēsu alus" pagājušajā gadā VID administrētajos nodokļos samaksājis 32,35 miljonus eiro, tostarp 1,22 miljonus eiro valsts sociālās apdrošināšanas obligātajās iemaksās, bet 0,56 miljonus eiro – iedzīvotāju ienākuma nodoklī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!