Četru miljonu projekts: atklāts pārbūvētais ceļa posms starp Turaidu un Siguldu
Foto: Renārs Koris/VSIA "Latvijas Valsts ceļi"

Pēc pārbūves svinīgi atklāts reģionālā autoceļa Inciems–Sigulda–Ķegums (P8) posms starp Turaidu un Siguldu (8,3. km–12,50. km). Pārbūves darbus veica SIA "Binders" par līgumcenu četri miljoni eiro (ar PVN), informē VSIA "Latvijas Valsts ceļi".

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Pārbūves projekta autors ir SIA "Projekts 3", būvuzraudzību veica a/s "Ceļuprojekts".

Visā posmā, izņemot 2017. gadā atjaunoto tiltu pār Gauju, ir pārbūvēta ceļa sega, Turaidas un Siguldas nogāzēs izbūvēta apgaismota ietve, tādējādi ceļš starp Turaidu un Siguldu kļuvis komfortablāks un drošāks gan gājējiem, gan autobraucējiem.


Reģionālo autoceļu P7 un P8 krustojumā pēc pārbūves ir mainītas braukšanas priekšrocības – galvenais tagad ir virziens Sigulda–Ragana (P7), uz kura ir intensīvāka satiksme, un, braucot no Inciema puses, autovadītājiem ir jādod ceļš tiem, kuri nogriežas uz Raganu. Lai brīdinātu autovadītājus par izmaiņām satiksmes organizācijā, pie autoceļa P8 virzienā uz Siguldu pirms krustojuma ar autoceļu Sigulda–Ragana izvietots brīdinājuma plakāts. Maksimālais atļautais braukšanas ātrums atjaunotajā posmā ir 50, 40 un 30 km/h.

Gaujas senleja ir viena no vietām, kur Latvijā visaktīvāk norisinās mūsdienu ģeodinamiskie procesi, tāpēc visā būvdarbu laikā tika veikts Turaidas nogāzes ģeomonitorings, lai mazinātu nogāzes noslīdeņu riskus un padarītu drošāku būvdarbu procesu.

Izbūvējot ceļa klātni, netālu no Gūtmaņa alas ap 90 m posmā ir nostiprināts esošais ceļa uzbērums pie nogāzes, pielietojot līdz šim Latvijā reti izmantotu metodi – gruntī iestrādājot cementa javas maisījumu, izbūvēta grunts stabilizācijas kolonnu rinda.

Lai novērstu lietus ūdeņu radīto nogāžu eroziju un nodrošinātu ūdens atvadi no ceļa konstrukcijas, zem ceļa izbūvēta drenāžas un lietusūdeņu kanalizācijas sistēma. Teknes stāvākajās vietās aprīkotas ar straumes slāpētājiem, lai īpaši spēcīgu lietavu laikā kontrolētu ūdens plūsmu lejup uz Gauju un novērstu ceļa konstrukciju izskalojumus.

Jaunās gājēju ietves Turaidas un Siguldas nogāzēs ir savienotas ar esošo celiņu gar Gūtmaņa alu, tādējādi starp Turaidu un Siguldu gājējiem iespējams droši pārvietoties visā maršrutā. Savukārt pie Gūtmaņa alas ir atjaunots gājēju tunelis.

Sadarbībā ar Turaidas muzejrezervātu un Siguldas novada pašvaldību Turaidā pārbūvēta reģionālā autoceļa Ragana–Turaida (P7) pieslēguma zona autoceļam P8 atbilstoši satiksmes drošības prasībām un rēķinoties ar lielo apmeklētāju pieplūdumu Turaidas muzejrezervātā. Lai pārbūvētais ceļš labāk iekļautos Turaidas vēsturisko ēku ansamblī, autoceļa P8 posms muzeja zonā līdz autoceļu P7 un P8 krustojumam izbūvēts bruģa segumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.