Foto: AFI

Dzērienu ražotājs "Cido Grupa" pērn sasniedzis 39,3 miljonu latu (56 miljonu eiro) apgrozījumu, kas ir par 13% lielāks nekā 2012.gadā, un guvis 1,7 miljonu latu (2,4 miljonu eiro) tīro peļņu, informē uzņēmums.

Tas uzsver, ka 2013.gads bijis viens no finansiāli veiksmīgākajiem kompānijas vēsturē.

"Cido Grupas" ģenerāldirektors Marijus Kirstukas panākumus skaidro ar produktu portfeļa paplašināšanu, komunikācijas atsvaidzināšanu jau labi zināmajiem zīmoliem, kā arī eksporta pieaugumu, kas pērn sasniedzis 26%.

Uzņēmuma apgrozījums no produktu pārdošanas Latvijā 2013.gadā pieauga par 14,7%. "Cido" zīmola tirgus daļa sulu, nektāru un sulu dzērienu kategorijā vietējā tirgū augusi par 8%. Ūdens kategorijā zīmols "Mangaļi" saglabājis vadošās pozīcijas, tirgus daļai gada laikā pieaugot par 4%. Savukārt bezalkoholisko gāzēto dzērienu apgrozījuma pieaugumu veicināja jaunu garšu ieviešana dzērieniem "Enjoy" un "SunSet".

No Latvijā saražotās produkcijas kopumā tiek eksportēti 20%, skaidro uzņēmumā. Visvairāk eksportētie produkti ir sulas un nektāri. Šobrīd lielākie eksporta tirgi ir Krievija un Baltijas valstis; uz Krieviju eksporta apjoms dubultots, bet uz Baltijas valstīm palielināts par 15 %.

Tāpat 2013.gadā nostiprinātas alus zīmolu "Lāčplēsis" un "Līvu" pozīcijas tirgū. Tie sasnieguši līdz šim labākos rezultātus - attiecīgi 10,2% un 11,4% no kopējā Latvijas alus tirgus. Pērn "Cido Grupa" uzsāka arī "Heineken" un "Krušovice" alus izplatīšanu Latvijā.

Gada laikā tika veikti uzlabojumi abās "Cido Grupa" ražotnēs Rīgā un Liepājā, veicot ražošanas iekārtu un infrastruktūras uzlabojumus un kopumā investējot 570 tūkstošus latu (811 tūkstošus eiro). Pagājušajā gadā uzņēmumā strādāja 320 cilvēki, bet nodokļos tas samaksājis 11,4 miljonus latu (16,2 miljonus eiro).

SIA "Cido Grupa" kapitāla daļu īpašnieks ir Dānijas akciju sabiedrība "Royal Unibrew".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!