'Covid-19': 'airBaltic' uz laiku plāno samazināt vadības darba samaksu; samazinājuma procentu neatklāj
Foto: DELFI

"airBaltic" vadība ir vienojusies par pagaidu darba samaksas samazināšanu vadībai, valdes un padomes locekļus ieskaitot, kā arī atlikta prēmiju izmaksa visā "airBaltic" grupā uz nenoteiktu, norāda "airBaltic" viceprezidente personālvadības jautājumos Alīna Roščina. Tomēr darba samaksas samazinājuma procentu aviokompānija neatklāj. Attēlā "Air Baltic Corporation" valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Ar šo soli sešu mēnešu periodā plānots ietaupīt aptuveni piecus miljonus eiro, vērtē aviokompānijā.

Jau vēstīts, ka "airBaltic" vadība saņem vienas no lielākajām algām valstī. Piemēram, uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Martins Gauss 2018. gadā nopelnījis 1,3 miljonus eiro, viņam ir uzkrājumi vairāk nekā 650 tūkstošu eiro apmērā, pieder vairāki nekustamie īpašumi utt., bet kredītsaistības sasniedz 495 tūkstošus eiro.

Šā gada 13. martā "airBaltic" paziņoja par līdz 400 darbinieku samazināšanu. Nodarbinātības valsts aģentūra portālam "Delfi" apstiprināja, ka "airBaltic" piektdien, 13. martā, iesniedzis paziņojumu par kolektīvo atlaišanu.

Latvijas Aviācijas arodbiedrība (LAA) un Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācija (LAAF) uzskata, ka kolektīvās atlaišanas process uzsākts bez konsultēšanās ar arodbiedrību pārstāvjiem un nesniedzot arodbiedrībām likumā paredzēto informāciju pretēji apgalvojumam, ko uzņēmums izteicis NVA paziņojumā. Šāda prakse ir jāpārtrauc, uzskata LAA un LAAF.

Uz to Roščina atbild, ka atbilstoši Darba likumam, pirms kolektīvās atlaišanas pieteikuma iesniegšanas NVA, "airBaltic" 2020. gada 11. martā uzsāka konsultācijas ar arodbiedrībām par darbinieku skaita jautājumu, kur bija klāt visu arodbiedrību pārstāvji, un viņiem tika sniegta visa uz to brīdi pieejamā informācija.

"Ņemot vērā, ka līdz 15. aprīlim "airBaltic" nevar izpildīt nevienu plānoto lidojumu, no īslaicīgas darbinieku skaita samazināšanas uzņēmums izvairīties nevar. Šobrīd "airBaltic" strādā, lai varētu atgriezties pie tās ilgtspējīgas izaugsmes kursa un no jauna nodarbināt arvien vairāk cilvēku brīdī, kad koronavīrusa krīze būs beigusies," teic Roščina.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Aviācija Transporta nozare airBaltic Martins Gauss Nodarbinātības valsts aģentūra Pasažieru pārvadājumi
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form