Foto: Publicitātes attēls

Lietuvas, Latvijas un Igaunijas transporta nozares ministri tiešsaistes sanāksmē pārrunājuši Rail Baltica projekta īstenošanas statusu. Viņi novērtēja, ka Covid-19 pandēmija nav kavējusi projekta īstenošanu un darbs veiksmīgi turpinās visās trīs valstīs, atzīstot, ka "Rail Baltica" projekts var kalpot par Baltijas reģiona ekonomikas dzinuli, pārvarot Covid-19 uzliesmojuma ietekmi, portālu "Delfi" informēja Satiksmes ministrijā.

Atsaucoties uz Baltijas valstu premjerministru sanāksmi 7. februārī, ministri turpināja diskusijas par projekta ieviešanas modeli. Sarunas gaitā viņi apmainījās viedokļiem par nepieciešamību uzlabot stratēģisko lēmumu pieņemšanas mehānismu un pārskatīja iespējamās izmaiņas kopuzņēmuma "RB Rail" vadības struktūrā, lai nodrošinātu projekta ieviešanas paātrināšanu. Visiem uzlabojumiem jākalpo galvenajam mērķim ­­­– pabeigt dzelzceļa izbūvi un uzsākt tā darbību līdz 2026. gada beigām.

Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) atkārtoti akcentēja nodomu daļu no projekta aktivitātēm, ko pašlaik īsteno projekta ieviesējs Latvijā SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" nodot kopuzņēmumam "RB Rail". Ministri vienojās izvērtēt šādas reorganizācijas ietekmi un praktiski veicamos soļus, lai izmaiņas projekta ieviešanas shēmā nekavētu grafiku un iekļautos budžetā.

Igaunijas ekonomikas lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss uzsvēra: "Lai uzlabotu projekta īstenošanu, ir jāveic projekta ieviesēju horizontāla integrācija. "RB Rail" ir jāpastiprina kopējo Baltijas aktivitāšu un projekta koordinācija, vietējām kompānijas filiālēm uzticot decentralizētu projektēšanas un būvniecības darbu uzraudzību."

Lietuvas transporta un komunikāciju ministrs Jaroslavs Narkevičs informēja, ka Lietuva paātrina darbus posmā no Kauņas līdz Latvijas robežai. "Lietuvas ieviesējs "AB Lietuvos geležinkelių infrastruktūra" nesen veica tirgus konsultācijas par drīzumā izsludināmo 470 miljonu eiro vērto "Rail Baltica" dzelzceļa būvniecības iepirkumu Lietuvā. Piegādātāji no Lietuvas, Latvijas, Igaunijas un citām valstīm ir aicināti aktīvi piedalīties un izmantot šo iespēju," sacīja ministrs Narkevičs.

Ministri atkārtoti uzsvēra nepieciešamību nodrošināt pietiekamu ES finansējumu, lai projektu pabeigtu plānotajā grafikā. Ministri akcentēja Baltijas valstu kopīgas pozīcijas nozīmīgumu sarunās par ES daudzgadu budžetu, lai panāktu pietiekamu finansējuma sadali nākamajā plānošanas periodā.

"Rail Baltica" projekts tiek sekmīgi attīstīts arī Covid-19 pandēmijas laikā. Notiek dzelzceļa līnijas projektēšanas darbi 643 kilometru garumā, ieskaitot visu Igauniju, Latviju un divus posmus Lietuvā, uzsver ministrijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!