Foto: PantherMedia/Scanpix
Darba tirgū iespējams identificēt piecus darba ņēmēju segmentus, liecina personālatlases uzņēmuma "Amrop" pētījums par darba devēju tēlu.

Izmantojot respondentu datus no zemākā, vidējā un augstākā līmeņa vadītājiem un vecākajiem speciālistiem Latvijā, "Amrop" identificējis piecus darbinieku segmentus, kur katram ir savas raksturojušās iezīmes, vēlmes un vajadzības.

Lielākā daļa no aptaujātajiem  - 31%  - identificēti kā darba rūķi. 20% aptaujāto bijuši atzinības meklētāji, 18% - pragmatiķi, 16% - interešu entuziasti, bet 15%  - statusa meklētāji.

Portāls "Delfi" apkopo katram tipam raksturīgākās iezīmes.

Pragmatiķi


Foto: DELFI

Šie darba ņēmēji pievērš uzmanību darba saturam, attīstības iespējām, kā arī materiālajiem ieguvumiem.

Šāda tipa darbiniekiem nav būtiskas sociālās un psiholoģiskās vērtības, tāpat nesvarīga ir uzņēmuma reputācija, pārstāvētā industrija un produkts vai pakalpojums.

Lielākoties pragmatiķi ir vīrieši, liecina pētījums. 


Atzinības meklētāji


Foto: Shutterstock

Šiem darbiniekiem visbūtiskākās ir sociālās un psiholoģiskās vērtības, tostarp pašpārliecinātība, pašcieņa un lepnums.

Tāpat būtiska ir uzņēmuma reputācija, bet netiek prasīta uzņēmuma finansiālā stabilitāte, prestižs.

Šādi darbinieki, izvēloties darba devēju, novērtē profesionālās attīstības iespējas.

Arī atzinības meklētāju vidū dominē vīrieši, un vairāk nekā 25% vīriešu pētījumā identificēti kā šāda tipa darbinieki. Salīdzinājumam sieviešu vidū šādu tipu pārstāvēja aptuveni 12-13%.


Interešu entuziasti


Foto: morgueFile

Darba ņēmējiem, kas ir interešu entuziasti, svarīgi, lai uzņēmums pārstāvētu interesantu industriju, piedāvātu interesantus produktus vai pakalpojumus.

Būtisks ir arī uzņēmuma finansiālais stāvoklis un panākumi.

Šajā darbinieku tipā vienlīdz bieži sastopami abu dzimumu pārstāvji.


Statusa meklētāji


Foto: PantherMedia/Scanpix

Sievietēm, kas pārstāv šo tipu, visbūtiskākā ir drošība, praktiskie un ērtību apsvērumi, bet vīriešiem svarīgāki ir materiālie labumi.

Šādiem darbiniekiem nav svarīgas sociālās, psiholoģiskās, attīstības un korporatīvās sociālās atbildības vērtības.

Dzimumu sadalījums šajā darbinieku segmentā ir līdzīgs, liecina "Amrop" pētījums. 


Darba rūķi


Foto: PantherMedia/Scanpix

Darbiniekiem šajā segmentā lielāko lomu spēlē sociālās un psiholoģiskās vērtības, labi darba apstākļi un ilgtermiņa drošība.

Sievietēm īpaši svarīga ir ērtība, piemēram, darba vieta atrašanās vieta, darba laiks, dzīves-darba balanss. 

Šādiem darbiniekiem svarīgas ir arī korporatīvās sociālās atbildības vērtības.

Segmentā dominē sievietes - vairāk nekā 40% no aptaujātajām sievietēm pētījumā identificētas kā darba rūķi, salīdzinot ar 20% vīriešu vidū.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!