'Delfi' pēta aviācijas biznesu: Trīs Baltijas valstis – trīs priekšstati, kā pareizāk lidot
Foto: DELFI

Pēdējā pusgada laikā Baltijā notika trīs šķietami savstarpēji nesaistīti notikumi, taču tieši no tālākās notikumu gaitas ir atkarīgs, no kurienes "Delfi" lasītājam būs pēc gada vai diviem izdevīgāk aizlidot uz Londonu darīšanās vai Barselonu atpūsties – no Rīgas, Tallinas, bet varbūt Kauņas?

Igaunija zaudēja Eiropas Komisijas konkurences ģenerāldirektorātam lietā par negodīgu valsts atbalstu, un no vecās nacionālās lidsabiedrības pelniem izveidoja jaunu, izliekoties, ka nekas nav bijis. Lietuva paziņoja, ka viņiem nevajag savu aviokompāniju, ja reiz šis bizness ir tik zaudējumus nesošs, toties mērķtiecīgi meklē varenu investoru savām trim lidostām. Latvija izglāba no nāves "airBaltic", piesaistot finanšu investoru, un plāno ar jauno "Bombardier" floti dominēt visā reģionā.

Nav iespējams prognozēt, kura valsts izrādīsies uzvarētāja cīņā par pasažieru plūsmām un to atstāto naudu valsts ekonomikā. Toties iespējams pastāstīt sīkumos to, kā Igaunija, Lietuva un Latvija nonāca tur, kur tās ir.

Tags

Aeroflot airBaltic Baltija Baltijas Aviācijas Sistēmas Boeing Bombardier British Airways Eiropas Komisija Eiropas Savienība Estonian Air Lasāmgabali Latvijas Krājbanka Rail Baltica Ryanair Snoras Tallina Turkish Airlines Viļņa

Comment Form