Foto: LETA/Publicitātes foto/DELFI
Latvijā ir gandrīz 60 alus ražošanas uzņēmumu, un nav noslēpums, ka Latvijas iedzīvotāji labprāt mīl paši brūvēt miestiņu savām vajadzībām. Nozarē darbojas vairākas lielās kompānijas, kas pārstāv ārvalstu alus ražošanas milžus, vienlaikus pēdējos gados uzplaukst un arvien nopietnāk tirgū sevi piesaka vietējie zīmoli, kas meklē jaunas nišas un biznesa paņēmienus. Portāls "Delfi" pēta, kam pieder Latvijas alus ražošanas uzņēmumi un ar kādiem zīmoliem tie darbojas tirgū.

Rakstā publicēts alus ražošanas uzņēmumu saraksts un to īpašnieki.

Latvijā šobrīd ir 59 alus ražošanas uzņēmumi, liecina Valsts ieņēmumu dienesta informācija uz šā gada 1. jūliju. Tikai četrām no tām nav piešķirts mazās alus darītavas statuss – "Cēsu alum", "Cido grupai", "Tērvetes AL" un "Peldu brūzim". Pēc skaita lielākā daļa alus ražošanas uzņēmumu pieder vietējiem iedzīvotājiem, tomēr pēc apgrozījuma lielākās ir ārvalstu kompānijas. Turklāt bieži vien alus nozares uzņēmumi iesaistījušies arī citās biznesa nozarēs un reizēm alus ražošana ir vien papildnodarbošanās pamatbiznesam.

Tieši nesenais "Bauskas alus" pārdošanas darījums sabiedrībā atkal uzjundīja sarunas par Latvijas alus ražošanas nozari. "Alus brālības" valdes loceklis Andrejs Šikors teic, ka šo darījumu vērtē divējādi – gan labi, gan slikti. "Bažas par alus kvalitāti ir ļoti pamatotas. Tai pat laikā medaļas otra puse ir tā, ka uzņēmuma līdzīpašnieks Vladimirs Barskovs, kurš jau ir pensijas vecumā, pārdevis uzņēmumu. Tās ir viņa tiesības. Diemžēl Latvijā nebija neviena, kas to varētu nopirkt, un šīs ir sekas," secina "Alus brālības" vadītājs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!