'East-West Industrial Group' uz RVR bāzes plāno veidot mašīnbūves klasteri
Foto: LETA

Jaunais AS "Rīgas vagonbūves rūpnīca" (RVR) īpašnieks SIA "East-West Industrial Group" uz RVR bāzes plāno izveidot mūsdienīgu mašīnbūves klasteri transporta mašīnbūves un smagās mašīnbūves augstas pievienotās vērtības produktu ražošanai atbilstoši augstākajiem starptautiskajiem ražošanas kvalitātes standartiem, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja RVR valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

SIA "East-West Industrial Group" ir izveidota 2014.gada 8.maijā, kopīgi sadarbojoties trim dalībniekiem ar mērķi iegādāties RVR, kurā apvienojušies Krievijas privātā kapitāla uzņēmumu grupa, kuras sastāvā ietilpst viens no vadošajiem smagās mašīnbūves holdingiem PTPA, kura pamata darbība ir saistīta ar cauruļvadu infrastruktūras elementu ražošanu, saldēšanas iekārtu ražošanu u.c. ar ražošanas uzņēmumiem Krievijā un ES valstīs, kuru pārstāv Krievijas pilsonis Igors Sušencovs, Latvijā reģistrēts investīciju uzņēmums SIA "CBLM" un Latvijas pilsonis Aleksandrs Brandavs, kura uzņēmējdarbība ir saistīta ar pasažieru pārvadājumiem.

Saskaņā ar "Firmas.lv" informāciju "East-West Industrial Group" īpašnieki ir Sušencovs (41,22%), Brandavs (33,7%) un "CBLM" (25,09%). Savukārt "CBLM" īpašnieki ir četri Krievijas pilsoņi - Eduards Boze (40%), Deniss Rassadņikovs (25%), Aleksejs Lisovskis (25%) un Marija Boze (10%). "East-West Industrial Group" pamatkapitāls ir 2846 eiro.

Eduards Boze un Lisovskis ir dzesēšanas iekārtu ražotāja SIA "Felzer" līdzīpašnieki, katram no viņiem pieder 20% "Felzer" kapitāldaļu. "Felzer" dzesēšanas iekārtu rūpnīca atrodas investīciju grupas "Nordic Partners Properties" industriālā parka telpās Jūrkalnes ielā 15/25. "Felzer" rūpnīca tika atklāta 2012.gada 28.novembrī, 2013.gada sākumā tā sāka dzesēšanas iekārtu ražošanu. Investīcijas rūpnīcas izveidē sasniedza 1,5 miljonus eiro, bet līdz 2013.gada beigām bija paredzēts investēt 2,5 miljonus eiro. Laika posmā no 2014.gada līdz 2015.gadam "Felzer" plāno būvēt savu otro ražošanas cehu ar modernu testēšanas centru, kura kopējā platība ir paredzēta vairāk nekā 10 000 kvadrātmetru.

Brandavs ir "Rīgas satiksmes" Elektronisko norēķinu un projektu daļas vadītājs, e-talona ieviesējfirmas "Rīgas karte" valdes loceklis, partijas "Gods kalpot Rīgai" biedrs.

Kamarūts informē, ka RVR jaunā akcionāra mērķi un šī brīža nākotnes plāni ir izveidot mūsdienīgu, konkurētspējīgu, inovatīvu ražošanas uzņēmumu ar augstas pievienotās vērtības produkciju. Akcionārs plāno saglabāt esošo produktu/pakalpojumu portfeli - ritošā sastāva ražošana, modernizācija un remonts, kā arī komplektējošo daļu ražošana un ritošā sastāva remonts/apkalpošana.

Tai pat laikā tuvākajos gados ir paredzēts attīstīt ritošā sastāva un pilsētas sliežu transporta ražošanu, piesaistot mūsdienīgas tehnoloģijas un tehniskos risinājumus, lai izstrādātu un saražotu mūsdienīgu pasažieru ritošo sastāvu, kurš spētu konkurēt ar šī brīža piedāvājumu tirgū, skaidro Kamarūts.

Tuvāko mēnešu laikā akcionārs plāno veikt pilnu RVR ražošanas tehnoloģisko auditu, kā rezultātā tiks izstrādāta uzņēmuma darbības un attīstības stratēģija, noteikti prioritārie produkcijas noieta tirgi un attīstības virzieni gan īstermiņa gan ilgtermiņa perspektīvā. Stratēģijas izstrādes gaitā plānots piesaistīt dažādas ekspertu grupas, organizēt un piedalīties konferencēs un apaļā galda diskusijās ar plašu nozares vadošo speciālistu piedalīšanos, norāda Kamarūts.

Izmantojot RVR ražošanas bāzi, pieredzi un kompetenci akcionārs plāno izstrādāt un ieviest ražošanā papildus produktus, kuri diversificētu RVR produktu portfeli, tādējādi mazinot gan riskus, gan palielinot uzņēmuma efektivitāti un konkurētspēju.

"Jaunais RVR akcionārs ir pozitīvi novērtējis esošo uzņēmuma darbinieku un vadības kompetenci un pieredzi. Ņemot vērā uzdevumus un mērķus, kuri tiks izvirzīti RVR, akcionārs paredz uzņēmuma vadības komandas pastiprināšanu, lai fokusētos uz iepriekšējiem un esošajiem projektiem un izstrādēm, kā arī veiksmīgi pildītu jau noslēgtos līgumus. Šobrīd esošajam personālam, kurš strādā uzņēmumā un pilda esošos pasūtījumus, izmaiņas netiek plānotas, tieši pretēji, ņemot vērā plānoto uzņēmuma darbības pieaugumu ir paredzēta papildus kvalificētu darbinieku piesaiste," skaidro Kamarūts.

Viņš norāda, ka SIA "East-West Industrial Group" RVR gadījumā ir stratēģiskais investors, kura mērķis ir attīstīt uzņēmumu kā ražošanas uzņēmumu ar augstu pievienoto vērtību transporta un smagās mašīnbūves sfērā. Akcionāra vēlme ir paplašināt darbības sfēras un izvietot papildus ražošanas jaudas Eiropas Savienībā (ES) ar mērķi realizēt saražoto produkciju ES un citos tirgos.

"Jaunais akcionārs saskata iespēju attīstīt uzņēmumu un tā produktu/pakalpojumu portfeli un saskata iespēju uz RVR bāzes izveidot mūsdienīgu mašīnbūves klāsteri, kur atbilstoši augstiem ražošanas kvalitātes standartiem un augstai pievienotajai vērtībai notiktu ražošana gan transporta mašīnbūves, gan arī smagās mašīnbūves jomās, pie kam RVR ir viens no vēsturiski nozīmīgākajiem uzņēmumiem industrijā ar ļoti atpazīstamu preču zīmi ārpus Latvijas robežām," piebilst Kamarūts.

Pēc jaunā akcionāra īpašuma tiesību reģistrēšanas un pārējo formalitāšu nokārtošanas saskaņā ar Latvijas normatīvo dokumentu prasībām akcionārs sniegs detalizētāku informāciju.

Jau ziņots, ka šodien notikušajā izsolē veiksmīgi izsolīti 100% RVR akciju, kuras ir ieķīlātas par labu likvidējamai AS "Latvijas Krājbanka", biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja "Latvijas Krājbankas" administratora SIA "KPMG Baltics" pārstāvis Oskars Fīrmanis.

Akcijas tika pārdotas kā kustamās mantas lietu kopība kopā ar "Latvijas Krājbankai" piederošajām prasījuma tiesībām pret RVR 14 109 420,08 eiro apmērā.

"Izsolē ar augšupejošu soli piedalījās divi pretendenti - abas Latvijā reģistrētas juridiskas personas. Kompānijai, kas uzvarēja izsolē, pilna samaksa jāveic 14 dienu laikā, lai darījumus būtu oficiāli noticis," skaidroja Fīrmanis

100% RVR akciju izsoles sākumcena bija 4,5 miljoni eiro, kas nav apliekami ar pievienotās vērtības nodokli.

RVR ir parādsaistības pret "Latvijas Krājbanku" vairāku miljonu eiro apmērā, kas jau ievērojamu laiku netiek pildītas.

Jau ziņots, ka februārī bija plānots sākt RVR mantas izsoli pa daļām. RVR, ieķīlājot mantu, no "Latvijas Krājbankas" aizņēmās vairāk nekā 10 miljonus eiro. 2013.gada oktobrī plānotā "Latvijas Krājbankas" prasījuma tiesību pret RVR izsole nenotika, jo interesenti nebija iemaksājuši noteikto nodrošinājumu, tādēļ tika nolemts pa daļām sākt pārdot RVR mantu.

Šī gada 17.februārī nenotika plānotā RVR piederošo "VRC Zasulauks" akciju izsole. Likvidējamās AS "Latvijas Krājbanka" administratora SIA "KPMG Baltics" pārstāvis Oskars Fīrmanis informēja, ka izsole nenotika, jo nebija pieteicies neviens pretendents.

"Zasulauka" akciju sākumcena bija 1,7 miljoni eiro. Pirmpirkuma tiesības uz akcijām ir AS "Pasažieru vilciens" (PV), kam pieder pārējais 51% vagonu remonta centra akciju. PV iepriekš izteicis interesi par "Zasulauka" iegādi, taču netiek publiskots, vai PV šīs tiesības izmantos.

Savukārt RVR norāda, ka "Zasulauka" akciju izsole jāuztver kā RVR finanšu saistību pret likvidējamo "Latvijas Krājbanku" restrukturizācijas procesa sastāvdaļa un nekādā veidā nevarot ietekmēt RVR darbību.

Kā ziņots, RVR sarunas ar likvidējamās AS "Latvijas Krājbanka" administratoru SIA "KPMG Baltics" par RVR izsniegtā kredīta pārfinansēšanu nedeva rezultātus, tāpēc "Latvijas Krājbankas" prasījuma tiesības pret RVR bija plānots nodot izsolē citām finanšu institūcijām.

"Latvijas Krājbankai" pieder prasījuma tiesības pret RVR 13,7 miljonu eiro apmērā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, 2012.gadā RVR apgrozījums bija 1,8 miljoni eiro. Uzņēmums strādāja ar 1,9 miljonu eiro zaudējumiem.

Source

LETA

Tags

Gods kalpot Rīgai Investīcijas KPMG Baltics Krievija Latvijas Krājbanka Pasažieru vilciens Rīgas satiksme
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus