Foto: Reuters/Scanpix
Patērētāji, paši to nezinot, var samaksāt augstāku cenu par aviobiļetēm, nekā aviokompānija uzrāda biļetes cenā gadījumā, ja maksājums notiek citā valūtā, pētījumā secinājis Eiropas Patērētāju informēšanas tīkls (ECC-Net).

Pētījuma autori secinājuši, ka liels skaits aviokompāniju piemēro valūtas maiņas kursus, kas ir vidēji par 5% augstāki, nekā  konkrētajā brīdī tirgū esošie valūtu kursi. Vienā gadījumā šī starpība bijusi pat 13,03%, portāls „Delfi" uzzināja Latvijas Patērētāju tiesību aizsardzības centrā.

Piemēram, ja cena par biļetēm aviokompānijas mājas lapā tiek norādīta eiro valūtā, bet patērētājs maksā ar karti, kas piesaistīta Anglijas mārciņu kontam, aviokompānija piemēro savu valūtas maiņas kursu, kas parasti ir augstāks, nekā vidēji tirgū tajā brīdī - rezultātā patērētājs samaksā vidēji 5%, pat 10% vairāk.

Turklāt, tas netiek norādīts saprotamā veidā, patērētājs šo gala cenu var konstatēt vienīgi pēc tam, kad transakcija jau notikusi, apskatot savā kontā, cik liela summa ir patiesībā samaksāta.

Tāpat pētījumā „Cena par samaksāšanu" secināts, ka 73% aviokompāniju, kuras pieprasa atsevišķu transakcijas maksu, pērkot biļetes to interneta vietnēs, šo maksājuma pozīciju norāda patērētājam nesaprotami un necaurspīdīgi.

Šī pētījuma primārais mērķis ir darīt patērētājus uzmanīgus, lai viņi,  rezervējot biļetes, zinātu un pievērstu uzmanību tam, kādā valūtā biļetes tiek piedāvātas, un no kādas valūtas konta tās tiek apmaksātas, jo tas var būtiski ietekmēt biļetes cenu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!