Eksperti: 'H&M' ienākšana Latvijā liks 'iespringt' konkurentiem un pozitīvi ietekmēs apģērbu cenas
Foto: AFP/Scanpix

Zviedrijas apģērbu mazumtirdzniecības kompānijas "Hennes and Mauritz" (H&M) trešdien paziņotais par plāniem uzsākt darbību arī Latvijas tirgū ir laba ziņa patērētājiem - tīkla ienākšana Latvijā palielinās konkurenci apģērbu mazumtirdzniecībā, piedāvājuma klāstu un esošajiem tirgus spēlētājiem liks pārdomāt savu līdzšinējo apģērbu cenu politiku, portālam "Delfi" atzina aptaujātie eksperti.

Konkurences padomes (KP) vadītāja Ieva Jaunzeme portālam "Delfi" sacīja, ka patlaban Latvijā nav daudz veikalu, kur vidusšķiras patērētājiem iegādāties kvalitatīvus apģērbus par salīdzinoši pieņemamu cenu. "No līdzīgām ķēdēm ir ienācis "Lindex" un "Cubus", un tas arī viss," teica KP vadītāja. Viņa sacīja, ka H&M parasti ļoti rūpīgi izvērtē potenciālos tirgus. "Tas ir labi, ka tīkls ir novērtējis mūsu patērētāju pirktspēju," uzskata Jaunzeme.

KP vadītāja izteica cerību, ka cenas H&M apģērbiem veikalos Latvijā īpaši neatšķirsies no apģērbu cenām tīkla veikalos citviet Eiropā, kur apģērbu, īpaši bērniem, var nopirkt par salīdzinoši zemu cenu. Tas, kāds būs cenu līmenis Latvijā, būs atkarīgs no eiro komerckursa un arī loģistikas, proti, cik tālu preci uz veikaliem Latvijā nāksies vest. Darbaspēka un telpu izmaksas Latvijā ir zemākas nekā, piemēram, Zviedrijā, piebilda Jaunzeme.

"DNB bankas" ekonomists Pēteris Strautiņš portālam "Delfi" sacīja, ka neredz iemeslu, kāpēc lai H&M cenu politika veikalos Rīgā un citās Eiropas pilsētās atšķirtos. "Darbaspēka izmaksas mums ir zemākas, telpu arī [..] Cerams, ka nāks bez starpniekiem," teica Strautiņš, nosakot, ka H&M ienākšana Latvijā varētu atsvaidzināt tirgu. Varētu notikt zināma apģērbu tirgus pārdale un pieaugt arī kopējā apģērbu mazumtirdzniecība, ņemot vērā, ka daudzi cilvēki, kuri šobrīd apģērbu pērk H&M veikalos ārzemēs, to varētu darīt tepat, uzskata eksperts.

Arī "SEB bankas" sociālpolitiskas eksperts Edmunds Rudzītis portālam "Delfi" atzina, ka H&M ir pazīstams zīmols, kura ienākšana Latvijā liktu sarosīties pašreizējiem Latvijas apģērbu tirgus dalībniekiem. "Ja cenu līmenis šajos veikalos Latvijā būs tikpat pievilcīgs kā daudzviet citur Eiropā, tad tie Latvijas iedzīvotāji, kuri patlaban, esot ārzemēs, izmanto iespēju iepirkt apģērbu H&M veikalos, to darīs tepat Latvijā," uzskata Rudzītis.

Tirdzniecības centru apsaimniekotājs "Linstow Center Management" (LCM) paziņojumā medijiem apstiprina, ka viens no pasaulē populārākajiem apģērbu tirgotājiem H&M ienāk Latvijas tirgū. Šī gada rudenī LCM tirdzniecības centros "Galerija Centrs" un "Alfa" tiks atvērti pirmie šī zīmola veikali. Abiem H&M veikaliem plānoti daudzstāvu risinājumi – "Alfā" divu līmeņu, bet "Galerijā Centrs" - trīs līmeņu. Katra veikala platība būs ap 2000 kvadrātmetru.

Source

www.DELFI.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form