Foto: AFI

Starptautiskajai lidostai "Rīga" pret Īrijas zemo cenu lidsabiedrību "Ryanair" nav tik vienkārši vērsties tiesā, jo jāņem vērā nosacījumi, kas ietverti ar Latvijas valdību noslēgtajā līgumā, biznesa portālam "Nozare.lv" skaidroja aviācijas eksperts Tālis Linkaits.

"Arī "Ryanair" ir savi argumenti, kāpēc nemaksā par sniegtajiem pakalpojumiem, tas nav tāpēc, ka viņi nevēlas," skaidro eksperts.

Jautāts, kāpēc lidosta pret Latvijas nacionālo lidsabiedrību "airBaltic" par nemaksāšanu vērsās tiesā, Linkaits norāda, ka "airBaltic" Bertolta Flika laikā "apzināti neveica maksājumu par lidostas pakalpojumiem".

"Cik saprotu, valdībā tagad apstiprināts tāds "airBaltic" biznesa plāns un stratēģija, kas neietver norēķināšanos ar kreditoriem," skaidro eksperts. Līdz ar to "airBaltic" parāds lidostai saglabājas. Savulaik tas sasniedzis septiņus miljonus latu. Kā uzskata eksperts, tas, ka lidsabiedrības milzīgas summas Rīgas lidostai laicīgi nemaksā par izmantotajiem pakalpojumiem, nav pieņemami, jo lidostai ir jānodrošina darbība.

"Lidostas vadībai iepriekš pārmeta, kāpēc nav pretimnākšana pret vienu nemaksātāju, bet lidostai jau ir jānodrošina vienlīdzīgi noteikumi pret visām aviokompānijām. Tad jau citas arī izvēlēsies nemaksāt par sniegtajiem pakalpojumiem," uzsver eksperts.

Viņš norāda, ka "Ryanair" notiek sarunas ar vairākām Latvijas institūcijām, arī Latvijas tiesās, lai panāktu visām pusēm pieņemamus nosacījumus. ""Ryanair" jau arī nav vainīgs, jo noslēdza līgumu ar nosacījumiem, kādu toreiz piedāvāja Latvijas valdība," uzsver eksperts.

Kā ziņots, Īru zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" jau ilgstoši kavē maksājumus par atsevišķiem no lidostas "Rīga" saņemtajiem pakalpojumiem un kavētie maksājumi sasnieguši 2,2 miljonus eiro (1,5 miljonus latu), liecina Latvijas Televīzijas raidījuma "de facto" rīcībā esoša informācija.

Lidostas "Rīga" vadība un tās darbu uzraugošā Satiksmes ministrija gan atsakās atklāt, cik ilgi parādi krājušies un kāda ir to kopējā summa, jo tas esot komercnoslēpums. Vienīgais, ko amatpersonas raidījumam atzinušas, ka parāds ir, un tas turpina pieaugt.

Turklāt amatpersonas patlaban arī negrasoties sniegt prasību tiesā par parādu piedziņu, lai gan nenoliedz, ka šāda iespēja tiek vērtēta.

"De facto" pieļauj, ka nemaksāšanas iemesli izriet no nosacījumiem, kādus savulaik Latvija piedāvāja "Ryanair", lai nodrošinātu iespēju no Rīgas lidot lēti. Neesot noslēpums, ka īru lidsabiedrība savulaik pieprasījusi dažādus labumus, lai uz Rīgu vispār lidotu. Tagad šie nosacījumi atspēlējušies pašai lidostai.

Līgumu ar Īrijas zemo cenu lidsabiedrību "Ryanair" lidosta "Rīga" parakstīja pirms astoņiem gadiem. Tolaik to parakstīja toreizējais satiksmes ministrs Ainars Šlesers. Un joprojām šis līgums kalpojot par argumentu, kāpēc šī lidsabiedrība lidostai "Rīga" par atsevišķiem sniegtajiem pakalpojumiem nemaksā.

Tikmēr pats "Ryanair" par nemaksāšanas iemesliem lidostai klusē.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!