Foto: LETA
Uzņēmuma "Pasažieru vilciens" atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem iesniegti trīs piedāvājumi, atvēršanas pasākumā novēroja biznesa portāls "Nozare.lv".

Piedāvājumus iesniegusi Polijas kompānija "Pesa", Vācijas "Stadler" un Dienvidkorejas ražotājs "Hyundai". Poļu ražotājs gan nebija iesniedzis vajadzīgo finanšu nodrošinājumu. Ražotāju solītie piegādes termiņi atšķiras - vilcienus solīts piegādāt no 18 līdz pat 28 mēnešiem. Iepirkumu komisijas vadītājs Normunds Sinkēvičs norādīja, ka pretendentu piedāvājumi tiks izvērtēti mēneša laikā un izvēlēts tiks saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kurš būs saņēmis visvairāk punktu. Galvenos vērtēšanas kritērijus Sinkēvičs gan neminēja. Viņš arī skaidroja, ka konkursa nolikums vairākkārt mainīts, balstoties uz pretendentu jautājumiem.

Uz jautājumu, vai Polijas kompānija automātiski izkrīt no konkurences, jo nav iesniegusi nodrošinājumu, komisijas vadītājs skaidroja, ka tas vēl tiks vērtēts.

Kā iepriekš informēja uzņēmumā, iepirkums norit saskaņā ar iepirkuma nolikumā noteiktajiem termiņiem un iesniegtie piedāvājumi tiks atvērti šodien plkst.13.

Jau ziņots, ka Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) iesniedzis Eiropas Komisijā (EK) sūdzību par AS "Pasažieru vilciens" (PV) novembrī izsludināto atklāto konkursu par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem, sacīja CAF pārstāvis zvērināts advokāts Ivo Klotiņš.

"Sūdzība ir iesniegta sakarā ar to, ka PV mazāk nekā 30 dienas pirms piedāvājumu iesniegšanas termiņa ir izsludinājis būtiskus grozījumus konkursa nolikumā. Šie grozījumi maina gan darījuma finansēšanas struktūru, gan atbildības sadalījumu," skaidroja Klotiņš.

Viņš norādīja, ka saskaņā ar Eiropas Savienības iepirkumu tiesību regulējumu aizliegts veikt būtiskus grozījumus jau izsludinātu iepirkumu nolikumos.

"Šajā gadījumā PV bija iepriekš izsludinātais iepirkums jābeidz bez rezultāta un jāizsludina jauns iepirkums ar jaunu nolikumu. EK tagad izvērtēs šo iepirkumu, bet tā ir negodīga iepirkumu prakse," sacīja Klotiņš.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" skaidro uzņēmumā PV, patlaban kompānijai nav informācijas par sūdzības saturu un atbildēt uz to varēs tikai pēc iepazīšanās ar minēto sūdzību, kuru CAF iesniedzis Eiropas Komisijā.

"Esam saņēmuši no Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) CAF iesniegto sūdzību par atklāto konkursu par elektrovilcienu nomu. Uz šo sūdzību likumā noteiktā kārtībā tiek gatavots paskaidrojums, un tas tiks iesniegts birojā 3.aprīlī. CAF sūdzības pamatotību IUB vērtēs 16.aprīlī," skaidro uzņēmumā.

PV iepriekš norādīja, ka iepirkuma procesā PV rīkojusies atbilstoši normatīvajiem aktiem un uzņēmuma interesēm, gan ievērojot, gan nosakot piedāvājumu iesniegšanas termiņus. Tāpat uzņēmums izrādījis pretimnākšanu pretendentiem attiecībā uz termiņa pagarinājuma pieprasījumu, pagarinot to par diviem mēnešiem, un izsmeļoši atbildējis uz visiem pretendentu jautājumiem.

Pēc pretendentu lūguma precizēti arī iepirkuma nosacījumi. Arī sūdzību iesniegušajam pretendentam, tāpat kā pārējiem, ir sniegta visa pieprasītā informācija, uzsvēra uzņēmumā.

Jau ziņots, ka CAF arī IUB ir iesniedzis četras sūdzības par elektrovilcienu nomas iepirkumu, no iesniegtajām sūdzībām gan reģistrēta ir tikai viena.

Kā ziņots, valdība 19.novembrī akceptēja informatīvo ziņojumu, kurā par pamatotāku atzīts variants iegādāties jaunus elektrovilcienus nomā uz 15 gadiem, tos atpērkot, ja pieejamie kredīta resursi būs lētāki nekā nomas izmaksas.

Elektrovilcienu parka atjaunošanas aprēķinos tika izmantoti pieņēmumi, ka "Pasažieru vilciens" turpina veikt pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu vismaz līdz 2045.gadam un vienas vienības iegādes cena ir 4,3 miljoni eiro. Savukārt kopējā līguma summa paredzēta 153,6 miljoni eiro. Plānots iegādāties no 25 līdz 45 elektrovilcienu vienībām jeb sastāviem, kur katrā būtu līdz 270 sēdvietām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!