Foto: DELFI
Nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" valdes saņemto privātā akcionārā SIA "Baltijas Aviācijas sistēmas" (BAS) piedāvājumu par tai piederošo aviokompānijas akciju pārdošanu būs jāvērtē akcionāriem, nevis padomei, no kuras BAS nesen atsauca savs pārstāvjus, ar preses dienesta starpniecību portālu "Delfi" informēja "airBaltic" prezidents un izpilddirektors Bertolts Fliks

Lidsabiedrībai ir iesniegts oficiāls paziņojums par privātajam akcionāram BAS piederošo lidsabiedrības akciju pārdošanu, kā arī pārējo BAS ieguldījumu lidsabiedrībā pārdošanu.

"Valstij uz privātā akcionāra akciju iegādi ir pirmpirkuma tiesības kā kompānijas akcionāram," norāda Fliks. Viņš norāda, ka pārdošanas situācijā BAS vēlas saņemt atlīdzību par sevis veiktajiem finanšu ieguldījumiem lidsabiedrībā to nominālvērtībā.

"airBaltic" valde ir saņēmusi BAS oficiālo paziņojumu un informējusi par to akcionārus, norāda Fliks.

"Delfi" jau vēstīja par valdības otrdien lemto glābt maksātspējas grūtībās nonākušo aviokompāniju pie nosacījuma, ja tās pašreizējais menedžments, tostarp Fliks lidsabiedrības prezidenta amatā, tiks nomainīts.

Valdība vērtē divus iespējamos "airBaltic" glābšanas scenārijus - pilnu pārņemšanu, valstij nopērkot akcijas no mazākuma akcionāra BAS vai esošās akcionāru struktūras saglabāšanu, abiem akcionāriem kompānijas pamatkapitālā proporcionāli ieguldot 63 miljonus latu.

Otra scenārija gadījumā valsts izvirza papildu nosacījumus - jāgroza statūti, jāmaina akcionāra līgums, lai palielinātu valsts ietekmi kompānijā, kā arī "airBaltic" jāsaglabā Rīga kā sava bāzes lidosta.

Finanšu konsultantam "Prudentia" divu nedēļu laikā ir jāsagatavo konkrētāki priekšlikumi un jārunā ar mazākuma akcionāru par šo valdības atbalstīto piedāvājumu. Kad būs izvēlēts viens no iespējamiem diviem scenārijiem, tad Finanšu ministrijai būs jāvērtē, kur rast tam nepieciešamo naudu.

Pagājušajā otrdienā "airBaltic" padome atbalstīja lēmumu steidzami palielināt aviokompānijas pamatkapitālu par 63 679 065 latiem. No tiem par 30 miljonu latu kapitālu piedāvāts palielināt, konvertējot valsts AS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centra" un BAS īpašumā esošās lidsabiedrības obligācijas. Savukārt pārējā daļa būtu apmaksa naudā.

Pēc Satiksmes ministrijā iepriekš teiktā, finansiālā situācija "airBaltic" ir nopietna. Akcionāru saņemtais aviokompānijas neauditētais 2010.gada pārskats liecina, ka "airBaltic" zaudējumi pērn bija 34,2 miljoni latu. Šobrīd nacionālajai lidsabiedrībai esot pats zemākais pamatkapitāls un pašu kapitāls, salīdzinot ar citām Eiropas aviokompānijām.

"airBaltic" dibināta 1995.gadā, tās lielākie akcionāri ir Latvijas valsts ar 52,6% akciju un BAS ar 47,2% akciju, kas tās 2009.gada sākumā iegādājās no SAS. BAS 50% kapitāldaļu pieder lidsabiedrības prezidentam Flikam, bet vēl 50% - Bahamu salās reģistrētai kompānijai "Taurus Asset Management". Bahamu kompānija kļuva par BAS daļu īpašnieku pērn decembrī.

"airBaltic" 2009.gadā strādāja ar 206,8 miljonu latu konsolidēto apgrozījumu, kas bija par 2% vairāk nekā 2008.gadā, un 11,133 miljonu latu peļņu pretēji 26,678 miljonu latu zaudējumiem 2008.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!