Foto: Shutterstock

Saistībā ar industriālo piena produktu cenu kāpumu pasaules tirgos koncerns "Food Union" septembrī par 30 % paaugstinājis piena iepirkuma cenu apmēram 400 sadarbības partneriem, vienlaikus prognozējot, ka attiecīgais cenas palielinājums atsauksies arī uz gatavās produkcijas cenām veikalos.

Kā informēja koncerna viceprezidents stratēģijas un biznesa attīstības jautājumos Normunds Staņēvičs, pasaules tirgos novērojamas tādas piena produktu aprites piedāvājuma un pieprasījuma attiecību tendences, kas veicina industriālo piena produktu – sviesta un piena pulvera – cenu kāpumu. Tās zināmā mērā un ar laika nobīdi atspoguļojas svaigpiena iepirkuma cenās pasaules un Eiropas reģionos, tostarp Latvijā.

"Patlaban grūti prognozēt, vai cenu kāpums pasaulē saglabāsies arī turpmākos mēnešus, taču sekosim līdzi un attiecīgi koriģēsim svaigpiena iepirkuma cenas saviem piena piegādātājiem. Viens ir skaidrs – pēc ilgākās piena krīzes pasaules vēsturē šī cenu tendence pasaulē ir pirmais nopietnais simptoms piena nozares atveseļošanās procesā," norādīja Staņēvičs.

Vienlaikus viņš atzina, ka svaigpiena cena ir cieši saistīta ar gala produktu cenām veikalos, attiecīgi šis pieaugums secīgi un ar zināmu laika nobīdi atspoguļosies arī piena produktu cenās, līdzīgi, kā tas bija līdz šim, kad zemā iepirkuma cena atsaucās uz būtiski zemākām produktu cenām veikalos.

"Taču produktu cenu pieaugums nebūs straujš un tieši proporcionāls, kā arī sadarbībā ar mazumtirdzniecības tīkliem turpināsim nodrošināt pievilcīgas atlaides iecienītākajiem piena produktiem, lai pircēji turpinātu dot priekšroku Latvijā ražotiem produktiem," sacīja uzņēmuma pārstāvis.

Jau vēstīts, ka visā Eiropas Savienībā un arī Latvijā šogad vērojama piena pārprodukcija, kas radusies pēc Krievijas embargo noteikšanas, kā arī kvotu sistēmas atcelšanas. No 2014. gada jūlija līdz 2016. gada jūnijam piena cena samazinājusies par 39 %. Patlaban cena vidēji ir 18-19 centi par kilogramu piena.

Kā ziņots, koncernā "Food Union" apvienoti AS "Rīgas piena kombināts", AS "Valmieras piens", SIA "Rīgas piensaimnieks", kā arī saldējuma ražotāji "Premia" Igaunijā, "Premier Is" Dānijā, "Isbj¸rn Is" Norvēģijā, "Ingman Ice Cream" Baltkrievijā un "Alpin57Lux" Rumānijā.

"Food Union" grupas apgrozījums 2015. gadā sasniedza 256 miljonus eiro, no tiem 60 % jeb 158 miljonus eiro apgrozījumu radīja Baltijas uzņēmumi. Grupā kopumā tiek nodarbināti vairāk nekā 2500 darbinieku, no kuriem vairāk nekā 1200 darbinieku strādā uzņēmumos Baltijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!