Foto: DELFI

Kanādas avioražotājs "Bombardier" otrdien Rīgā darbībā pārbaudījis savu jauno "CS300" lidmašīnas modeli.

Pirmās divas "CS300" lidmašīnas "airBaltic" plāno saņemt šogad – viens lidaparāts gaidāms novembrī, bet otru paredzēts saņemt līdz gada beigām.

Ziņots, "airBaltic" būs pirmā lidsabiedrība pasaulē, kura saņems un sāks lidojumus ar "Bombardier CS300 Series" lidmašīnām.

Sākotnējais desmit "CS300" lidmašīnu pasūtījums ar iespēju iegādāties vēl desmit tika noslēgts 2012. gada decembrī. 2014. gada februārī tika publiskots nākamais darījums par vēl trīs lidmašīnu iegādi. Jaunās "CS300" lidmašīnas papildinās aviokompānijas flotē patlaban izmantotos 12 "Bombardier" "Q400" lidaparātus.

Šā gada aprīlī lidsabiedrība paziņoja, ka "airBaltic" pasūtījusi vēl septiņas "Bombardier" "CS300" sērijas lidmašīnas, tādējādi palielinot kopējo pasūtījumu līdz 20 lidmašīnām. "Bombardier" informēja, ka līguma par septiņu "CS300" lidmašīnu iegādi vērtība pēc kataloga cenām ir aptuveni 506 miljoni ASV dolāru.

"Bombardier" jūlija sākumā paziņoja, ka Kanādas valdība sertificējusi kompānijas pasažieru lidmašīnu "CS300". "CS300" ir lielākais "Bombardier" "CSeries" modelis, un tajā ir vietas 130 līdz 160 pasažieriem. Šai lidmašīnai būs jākonkurē ar Eiropas lidmašīnu ražotāja "Airbus" un ASV kompānijas "Boeing" līdzīga izmēra modeļiem. "Bombardier" uzsver, ka tās lidmašīnas ir šajā klasē klusākās. Kompānija arī norāda, ka "CS300" patērē par 20% mazāk degvielas nekā citas šīs klases lidmašīnas, kā arī par 10% mazāk nekā uzlabotās "Airbus" un "Boeing" lidmašīnas.

"CS100" lidmašīnu modelis, kas ir mazāka lidmašīna, jau ir saņēmis zaļo gaismu no aviācijas iestādēm Kanādā, ASV un Eiropas Savienībā. "CS100" jūlija vidū sāka izmantot Šveices nacionālā lidsabiedrība "Swiss International Airlines".

"CSeries" atpaliek no grafika par divarpus gadiem, un tā izmaksas ir 5,4 miljardi ASV dolāru (4,9 miljardi eiro), kas divas reizes pārsniedz sākotnējās aplēses.

Visā pasaulē ir pasūtītas 370 "CSeries" lidmašīnas. Pasūtītāju vidū ir arī tādas aviokompānijas kā "Air Canada", "Delta" un "Korean Airlines".

"airBaltic" savieno Baltijas reģionu ar 60 galamērķiem Eiropā, Tuvajos Austrumos un NVS. Tā galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 80,05% akciju, bet Ralfam Dīteram Montāgam-Girmesam ar viņam pilnībā piederošo SIA "Aircraft Leasing 1" pieder aptuveni 20%.

"airBaltic" flotē ir 24 lidmašīnas: 12 "Boeing 737" un 12 "Bombardier Q400 NextGen".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!