Foto: Ieguldot 7 miljonus eiro, pārbūvēts autoceļa Smiltene–Gulbene posms
Foto: Renars Koris

Atklāts pārbūvētais reģionālā autoceļa Smiltene–Gulbene (P27) posms no Taurēm līdz Gulbenei (34,87.–61,22. km), informē "Latvijas Valsts ceļi". Uzlabojumi veikti 26 kilometru posmā, tai skaitā ceļa sega pārbūvēta 11 kilometru garumā, bet 15 kilometru posmā ir atjaunots asfaltbetona segums.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

No Taurēm līdz krustojumam ar vietējo ceļu Sinole–Tirzas (V413) stacija un 300 m posmā pie Gulbenes (34,87.-45,60. km un 60,91.-61,22. km) veikta ceļa segas pilnīga vai daļēja pārbūve un divās kārtās ieklāts asfaltbetona segums, savukārt no krustojuma ar autoceļu V413 līdz Gulbenei (45,60.–60,91. km) veikta ceļa profila labošana un ieklāta asfaltbetona virskārta.

Lai nodrošinātu iedzīvotāju drošu nokļūšanu uz autobusa pieturvietām, pie Gulbenes (60,90.-61,22. km) abās pusēs autoceļam izbūvēta bruģēta, apgaismota ietve, kas savienota ar esošo pilsētas ietvi.

Visā posmā arī sakārtota ūdens atvades sistēma un atjaunotas autobusu pieturvietas, visās pieturvietās uzstādīti soliņi un atkritumu urnas.

"Pārbūvēto posmu no Taurēm līdz Gulbenei atklājam ar īpašu prieku. Gan mēs, "Latvijas Valsts ceļu" darbinieki, gan gulbenieši labi atceramies, kā gada sākumā asfalts šeit neizturēja nepastāvīgās ziemas ietekmi un sabruka. Ziema un pavasaris tiešām bija sarežģīti, lai arī šodien, skatoties uz šo būvi, tam grūti noticēt," norādīja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.

"Šī posma nesenā vēsture uzskatāmi parāda, cik svarīgi ceļa būvdarbus plānot un veikt savlaicīgi. Lai veiktu šādu remontu, ir nepieciešami 2-3 gadi projektēšanai un pusotrs gads būvdarbiem. Tāpēc, lai darbus ieplānotu, ir savlaicīgi jāzina, kāds finansējums valsts ceļiem būs pieejams tuvāko gadu griezumā," viņš uzsvēra.

Lazdovskis arī atgādināja, ka pēdējo gadu laikā valsts ceļos Gulbenes apkārtnē ir veikti lieli ieguldījumi – izremontēts gan reģionālais ceļš P37 Madonas virzienā, gan P 36, kas ir Balvu un Alūksnes virziens. Līdz ar to no ceļu infrastruktūras viedokļa ir izdarīts viss, lai reģionālais centrs varētu labi attīstīties.

"Šis ir arī labs sadarbības piemērs – pateicoties pašvaldības iniciatīvai un labai sadarbībai ceļš atjaunots līdz pašai pilsētai, turklāt izbūvēta arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūra," norādīja Lazdovskis.

"Darbu ietvaros autoceļam trīs posmos izbūvēts jauns asfalta segums, turklāt divos no tiem veikta arī pārbūve, vietām pilnībā nomainot esošās konstrukcijas, tostarp pastiprinot līdzšinējo šķembu kārtu ar jaunu minerālmateriālu maisījumu. Līdztekus pie Gulbenes izbūvēta arī jauna ietve un apgaismojums, padarot šo posmu daudz drošāku gājējiem," teica SIA "8 CBR" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

Objekta būvniecībai kopumā izmatot viairāk nekā 35 000 m3 smilts, 100 000 t šķembu un 60 000 t asfalta, uzstādītas drošības barjeras 4,5 km garumā, vairāki simti ceļazīmju un apzaļumota ceļam piegulošā teritorija aptuveni 10 ha platībā.

Darbus par līgumcenu 7 127 027 eiro (ar PVN) veica SIA 8 "CBR", tie finansēti no 2021. gadā papildu piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no budžeta programmas Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem. Projekta autors ir "SIA Projekts 3", būvuzraudzību īstenoja SIA "Būvju profesionālā uzraudzība".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.