Foto: F64
Otrdien, 21. septembrī, Eiropas Dzelzceļa gada (2021) pasākumu programmā Rīgā ceļā uz Lietuvu pieturēja Eiropas savienošanas ekspreša Baltijas vilciens.

Ar vilcienu Rīgā ieradās trīs Baltijas valstu satiksmes ministri un Eiropas Komisijas pārstāvji. Viesi iepazinās ar "Rail Baltica" būvniecības darbu progresu un gaidāmajām pārmaiņām Rīgas Centrālajā stacijā. Ministri kopā ar "Rail Baltica" projekta nacionālajiem ieviesējiem sagatavoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, ko plānots iemūrēt stacijas ēkas pamatos.
Pasākuma laikā arī tika sagatavota laika kapsula ar vēstījumu nākotnei, ko plānots ielikt "Rail Baltica" stacijas pamatos.

Svinīgā laika kapsulas sagatavošanas pasākumā piedalījās satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), Igaunijas Republikas ekonomikas lietu un infrastruktūras ministrs Tāvi Āss (Taavi Aas), Lietuvas Republikas transporta un komunikāciju ministrs Marjus Skodis (Marius Skuodis), un Eiropas Komisijas Transporta ģenerāldirektorāta vadītājs Henriks Hololejs (Henrik Hololei) kopā ar RB Rail AS valdes priekšsēdētāju Agni Driksnu un SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētāju Kasparu Vingri.

Kā "Delfi" informē Satiksmes ministrijas pārstāvji, laika kapsulā ievietots trīs Baltijas valstu satiksmes ministru parakstīts kopējs vēstījums un šim laikam raksturīgas liecības nākamām paaudzēm. Kopējais vēstījums pauž, ka ""Rail Baltica" ir Eiropas Savienības gadsimta projekts satiksmes nozarē, kas atkal savienos Baltiju ar Eiropas transporta sistēmu. "Rail Baltica" būs Baltijas transporta mugurkauls, kas veicinās Baltijas reģiona konkurētspēju un reģiona drošību ilgtermiņā. Vienlaikus topošā dzelzceļa līnija ir nozīmīga mūsu iedzīvotāju labklājībai un dos pienesumu mūsu kopīgajiem centieniem vides uzlabošanai."

Foto: F64

Parakstot vēstījumu, satiksmes ministrs Tālis Linkaits uzsvēra: "Jaunā dzelzceļa līnija "Rail Baltica" ir mūsu iespēja - attīstīt ērtu vilcienu satiksmi ne tikai braucieniem uz Eiropu un starp Baltijas valstīm, bet arī paplašināt iespējas Latvijas iedzīvotājiem ikdienā pārvietoties ērtā un ātrā vilcienā starp Latvijas reģioniem. "Rail Baltica" sniegs arī jaunas iespējas kravu pārvadājumus pakāpeniski pārvietot uz dzelzceļu, veicinot ne tikai kravu tranzītu uz Eiropu, bet arī iekšzemes un Baltijas valstu mēroga pārvadājumus."

Ministrs Linkaits kopā ar vēstījumu kapsulā ievietoja aerofoto, kas nākamajām paaudzēm dos iespēju ieraudzīt Rīgas Centrālā multimodālā transporta mezglu būvniecības procesā, un Rīgas Vagonbūves rūpnīcas ražoto elektrovilciena "Reversa rokturi", kas pārslēdz elektrovilciena gaitas vadību un ir ikdienas darba rīks vilcienu mašīnistiem. Papildus laika kapsulā ievietota simboliska telegramma ar pārējo Baltijas valstu ministru vēstījumu nākamajām paaudzēm - "esiet vienoti kā valstis, kā partneri, kā personības."

Laika kapsulas saturu papildināja apkopojums par "Rail Baltica" vīziju, misiju un vērtībām, kā arī zibatmiņas karte ar "Rail Baltica" globālā projekta dizaina vadlīnijām.

Pēcpusdienā Baltijas vilciens turpināja ceļu uz Viļņu, tam sekos brauciens uz Kauņu. Trešdien, 22. septembrī, Baltijas vilciens satiksies ar Eiropas Komisijas "Eiropas savienošanas ekspresi", kas pa Eiropas platuma dzelzceļa sliedēm ieradīsies no Polijas. Abi atšķirīgo dzelzceļa sliežu platuma vilcieni ieradīsies Kauņā vienlaicīgi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!