Foto: Publicitātes attēli

Pirmdien Rīgā, Vienības gatvē 6 pie 2. trolejbusu parka, uzsākta ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība, informēja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" preses sekretārs Viktors Zaķis.

"Rīgas satiksme" kopumā plāno iegādāties 10 trolejbusus, kam rezerves vilces jauda tiks nodrošināta, oksidējot ūdeņradi kurināmā elementā.

Ūdeņraža elektriskie autobusi pēc vienas 7-10 minūšu uzpildes var veikt 300-400 kilometrus, trolejbusi bez kontakttīkla ar vienu uzpildi var veikt līdz 200 kilometriem, savukārt vieglie pasažieru ūdeņraža elektriskie transportlīdzekļi var nobraukt aptuveni 600 kilometrus, un to uzpilde aizņem 3-5 minūtes.

"Pāreja uz ūdeņradi kā alternatīvo degvielu un enerģijas nesēju transportlīdzekļos nodrošina efektīvāku primāro energoresursu izmantošanu un veicina bezizmešu transporta ieviešanu," klāsta Zaķis.

Paredzamās projekta izmaksas plānotas 16,1 miljons eiro, no kuriem 50% līdzfinansē Eiropas Savienība.

Ūdeņraža uzpildes stacijas būvniecība norisinās starptautiskā projekta "H2Nodes" ietvaros, un tā būs pieejama gan sabiedriskā transporta uzpildei, gan publiskai lietošanai.

"Rīgas satiksme" ir starptautiskā projekta "H2Nodes" koordinators. Projekts tiek īstenots ne tikai Rīgā, bet arī Pērnavā un Nīderlandes pilsētā Arnhemā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!