Foto: Publicitātes attēli

"Rail Baltica" dzelzceļa stacijas projektā pie lidostas "Rīga" uzsākti Latvijā pirmās garākās dzelzceļa estakādes būvniecības darbi, "Delfi Bizness" informēja būvnieku "B.S.L. Infra" pārstāvji.

Ir izbūvēti pirmie pāļi estakādei, pa kuru kursēs ātrgaitas vilciens starp lidostas staciju, Rīgas centru, Baltiju un pārējo Eiropu. Tā būs Latvijā unikāla būve, sliežu ceļam tiekot paceltam virs zemes, lai netraucētu satiksmi uz lidostu. Būvdarbu norises laikā tiek nodrošināta satiksmes plūsma.

“Turpinās pirmā ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma izbūve Baltijā, nākotnē nodrošinot gan pasažieru, gan kravu pārvadājumus. Izteiksmīgs jaunās stacijas ēkas siluets pacelsies augstu virs zemes, jo Rail Baltica vilcienu ceļi lidostas teritorijā būs uz estakādēm. Rail Baltica stacijas ēkas ārējā veidolā dominēs koka elementi, pati ēka projektēta, lai būtu gan ērta un funkcionāla, gan iespējami energoefektīva,” uzsver SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

"B.S.L. Infra" izpildkomitejas locekle Maija Baltgalve skaidro, ka “Rail Baltica" projekts paredz ne tikai dzelzceļa stacijas izbūvi, bet arī dzelzceļa sliežu klātni no Imantas stacijas līdz Mārupei. 4,5 kilometru garā ātrgaitas dzelzceļa līnija stiepsies kā pa estakādi, tā uzbērumu un pārvadiem. Konkrēti stacijas zonā pie lidostas estakāde sasniegs 13 metru augstumu, tās kopējais garums būs 2 kilometri, tai skaitā 200 metru garš, monolīts posms cauri stacijas ēkai.

"Pāļi ir unikāli savā 1,20 metri diametrā – tik liela diametra pāļus pieprasa estakādes slodze. Tas Latvijas mērogā ir interesants būvniecības izaicinājums,” stāsta Baltgalve.

Projekts paredz, ka reizi stundā starp lidostu "Rīga" un Rīgas Centrālo dzelzceļa staciju kursēs ātrgaitas vilciens katrā virzienā, pasažierus no vienas stacijas otrā nogādājot nieka 8 minūtēs. Savukārt biežāku satiksmi starp topošo lidostas Rīga dzelzceļa staciju un pilsētas centru nodrošinās reģionālie Rail Baltica pasažieru vilcieni, kuri ceļu mēros aptuveni 13 minūšu laikā un nodrošinās pārvadājumus pīķa stundās ar 4 vilcieniem stundā katrā virzienā.

“Estakādes pāļi tiek būvēti zonā starp Torņu ielu un P133 ceļu. Būvdarbus veicam plānveidā un pārdomāti. Mūsu nolūks ir minimāli ietekmēt satiksmes plūsmu un apkārtējo vidi. Lai to panāktu, esam izvēlējušies īpašu pāļu izbūves tehnoloģiju,” piebilst Baltgalve.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!