Foto: Publicitātes foto
"Via Jurmala Outlet Village" "outlet" tipa tirdzniecības centra būvniecība tiks pabeigta šā gada novembrī, bet tā atklāšana paredzēta nākamā gada martā, informē uzņēmums. Vienlaikus tiks uzstādīta reklāmas aizsargsiena, kas atdalīs centru no šosejas, tā sāks darboties šoruden.

Tirdzniecības centrs "Via Jurmala Outlet Village" tiek būvēts pie šosejas starp Rīgu un Jūrmalu, Piņķu apkārtnē. Centra platība pirmajā posmā paredzēta 15 000 m². 2020. gadā tiks atvērti aptuveni 70 veikali, vairākas kafejnīcas un restorāni, kā arī bērnu pilsētiņa.

Centra būvniecības ietvaros tiks uzstādīta reklāmas iekārta – 380 metru garumā, 3,2 metru augstumā – tie ir iespaidīgi izmēri aizsargsienai, kas atdala centru no šosejas Rīga-Jūrmala. Jāatzīmē, ka siena tiks apgaismota arī naktī, jo ir izstrādāta īpaša viedā apgaismojuma sistēma, kura ir efektīva tumsā.

Ideja "atdzīvināt" aizsargmūri ar reklāmu gar šoseju pieder projekta galvenajam arhitektam Andrim Bērziņam. Pēc arhitekta domām šis gadījums ir unikāls. "Domāju, ka nevienam no Eiropas centriem nav iespējas izveidot iespaidīgu mākslas objektu 20 metru attālumā no lielceļa, pa kuru gada laikā brauc ap 13 miljoniem automašīnu. Pastāv viedoklis, ka nav iespējams pamanīt detaļas uz plakāta, kas novietots paralēli ceļam, braucot ar ātrumu 90 km stundā. Bet mūsu gadījumā tam nav nozīmes. Iedomājieties piecu metru melnu "Puma" kaķi vai ļoti pazīstamo "Levi's" logotipu, kura platība ir 18 m²!" situāciju raksturo Bērziņš.

Jautāta par to, kura zīmola logotips pirmais rotās reklāmas sienu, projekta izstrādātāja SIA "Outletico" vadītāja Viktorija Beatrise Radzevičiene teic, ka, neskatoties uz pamanāmo objekta izmēru, visiem vietas nepietiek. "Daži segmenti tiek piešķirti tiem, kuri no paša sākuma ticēja mūsu projektam: "Puma", "Wellenstayn", "Levi's", kafejnīca "De Gusto". Daži ir rezervēti lielajiem tīkla spēlētājiem," stāsta Radzevičiene.

"Outlet" tipa ciemats ir mazumtirdzniecības centra formāts, kas specializējas zīmolu apģērbu, apavu un aksesuāru pārdošanā ar ievērojamām atlaidēm. Šādos centros parasti tiek pārdotas iepriekšējās sezonas preču paliekas un kolekcijas, kas īpaši pielāgotas šādu centru tirdzniecībai. Minimālā atlaide šādos centros ir 30%, bet var sasniegt 50% un pat 70%, salīdzinot ar tradicionālajiem veikaliem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!