Foto: Publicitātes foto

Zviedrijas apģērbu ražotāja un mazumtirgotāja "Hennes&Mauritz" (H&M) apgrozījums Latvijā līdz kompānijas finanšu gada noslēgumam pērn 30.novembrī sasniedza 36 miljonus Zviedrijas kronu (2,92 miljonus latu), liecina kompānijas trešdien publiskotais finanšu gada pārskats.

15.septembrī tirdzniecības centrā "Galerija Centrs" Rīgā atklāja pirmo veikalu Latvijā un Baltijā. Otrs H&M veikals Rīgā tirdzniecības parkā "Alfa" tika atvērts 29.septembrī.

H&M norādīja, ka tirdzniecība iepriekšējā finanšu gadā no 2011.gada 1.decembra līdz 2012.gada 30.novembrim vislabāk sekmējusies tādās valstīs kā ASV, Kanāda, Ķīna un Krievija, kā arī valstīs, kur kompānija tikai pērn sāka darbību, – Latvijā, Bulgārijā, Malaizijā, Meksikā un Taizemē.

Uzņēmuma tīrā peļņa pērn sasniedza 16,9 miljardus zviedru kronu (1,37 miljardus latu) pretstatā 15,8 miljardiem kronu (1,28 miljardiem latu) iepriekšējā finanšu gadā.

Pārdošanas apmērs H&M, kas ir otrs lielākais apģērbu mazumtirgotājs pēc Spānijas kompānijas "Zara", pagājušajā finanšu gadā palielinājās par 9,4% – līdz 141 miljardam zviedru kronu (11,5 miljardiem latu).

Tomēr ceturtajā ceturksnī kompānijas tīrā peļņa bija 5,29 miljardi kronu (429,8 miljoni latu), kas ir par 1,3% mazāk nekā 2011.gada septembrī–novembrī.

H&M gada pārskatā atzina, ka paplašināšanās notika straujāk, nekā iepriekš plānots, un 2012.finanšu gadā savas durvis visā pasaulē vēra 304 jauni veikali, galvenokārt Ķīnā un ASV.

Šogad H&M plāno atvērt 325 jaunus veikalus, ieejot arī pilnīgi jaunos tirgos Igaunijā, Lietuvā, Čīlē un Serbijā, kā arī Indonēzijā, kur uzņēmums darbosies, izmantojot franšīzi. Rudenī plānots atvērt vienu H&M veikalu Viļņā un vienu Klaipēdā, kā arī trīs veikalus Tallinā.

1947.gadā dibinātajai Stokholmā bāzētajai kompānijai pašlaik ir 2800 veikalu 48 pasaules valstīs. Uzņēmumā kopumā strādā vairāk nekā 104 tūkstoši cilvēku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!