Iedzīvotāji aktivizējas glābšanai - 'Dzintara' pārdošanas apjomi trīskāršojušies
Foto: LETA

Līdz ar sociālajos tīklos izplatīto aicinājumu Latvijas iedzīvotājiem iegādāties AS "Dzintars" produkciju, pārdošanas apjomi uzņēmuma veikalos pēdējo piecu dienu laikā trīskāršojušies, portālam "Delfi" pavēstīja kompānijā.

"Dzintara" valdes priekšsēdētājs Iļja Gerčikovs atzina, ka šāds pārdošanas apjomu pieaugums palīdzēs ātrāk kāpināt ražošanas jaudas, samazināt preces deficītu veikalu plauktos un ātrāk izpildīt saistības pret valsts budžetu.

Viņš arī pauda pateicību pircējiem, piebilstot, ka būtu biežāk jāaizdomājas par to, kā "pašu spēkiem atbalstīt pašmāju ražotājus – gan lielos, gan mazos".

Vienlaikus uzņēmuma valdes priekšsēdētājs uzsvēra, ka tiesiskās aizsardzības process (TAP) ir parādnieka – "Dzintara" brīvprātīga izvēle, ja tam radušās finansiālas grūtības un uzņēmums vēlas turpināt veiksmīgu saimniecisko darbību. "Vienkāršā valodā runājot – tas nav bankrots. Vēl jo vairāk, "Dzintars" tuvākajā nākotnē iepriecinās Latvijas pircējus ar inovatīviem produktiem," minēja Gerčikovs.

Jānorāda, ka pēdējās nedēļas laikā sociālajos tīklos sākusies spontāna iedzīvotāju akcija, kurā tiek aicināts glābt uzņēmumu un iegādāties tā produkciju. Vienlaikus tam netrūkst arī kritiķu, kuri norāda uz "Dzintara" ciešo saikni ar Krieviju.

Kosmētikas nozare stabila

Uzņēmuma "Madara Cosmetics" direktors Uldis Iltners portālam "Delfi" uzsvēra, ka nav iemesla runāt par visaptverošām nozares problēmām. "Latvijas kosmētikas nozare kopumā ir stabila, bet "Dzintara" problēmas nav jaunas, jo uzņēmums vairākus gadus pēc kārtas ir strādājis ar ievērojamiem zaudējumiem un nav spējis attiecīgo situāciju pozitīvi ietekmēt. Šī brīža notikumi uzņēmuma darbībā ir loģiskas sekas iepriekšējo gadu rezultātiem," sacīja Iltners.

Viņš arī atgādināja, ka uzņēmuma vadības ziņojumā par 2015. gadu teikts, ka pērn par 23% samazinājās eksporta apjomi, kas bija saistīts ar kara stāvokli Ukrainā un Krievijas rubļa devalvāciju. Uzņēmuma galvenais uzdevums bija jaunu tirgu apgūšana un, spriežot pēc TAP, tas nav izdevies.

Iltners uzsvēra, ka šajos apstākļos gan ir jāņem vērā, ka jaunu tirgu apgūšana ir laikietilpīgs process daudzu gadu garumā. Viņa pārstāvētajam uzņēmumam gan nav eksporta uz Krieviju un Ukrainu, jo lielākie eksporta tirgi ir Skandināvijas valstis un turīgās Rietumeiropas valstis.

"Šajās valstīs ir stabils pieprasījums pēc kosmētikas zīmola "Madara" produktiem , kas arī ir noteicis mūsu uzņēmuma fokusu tieši uz šiem tirgiem," rezumēja Iltners.

Jau vēstīts, ka Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas tiesa kosmētikas ražotājam AS "Dzintars" ierosinājusi tiesiskās aizsardzības procesa lietu. Lieta ierosināta 17. oktobrī.

"Dzintara" valdes locekle Dagnija Maike iepriekš portālam "Delfi" teica, ka uzņēmums bijis spiests iekavēt nodokļu maksājumus, kā rezultātā izveidojās parāds 3,2 miljonu eiro apmērā.

"Dzintars" pagājušajā gadā strādāja ar 5,911 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 7% mazāk nekā gadu iepriekš, savukārt kompānijas zaudējumi palielinājās par 76% - līdz 2,633 miljoniem eiro.

Tags

Dzintars Madara Cosmetics

Comment Form