Foto: LETA
Situācija tūrisma nozarē joprojām ir ļoti sarežģīta. Gada sākumā nozarē visi raudzījās ar ļoti pozitīvu skatu uz 2020. gadu, kas izvērtās par pilnīgu un neaptveramu pretstatu gaidām. Tūrisma kompānijas "BalticVision" direktors un Biznesa augstskolas "Turība" asociētais profesors Ēriks Lingebērziņš atskatās uz šo izaicinošo gadu tūrisma nozarē un lēš, kādi varētu būt tuvākie gadi. Tāpat viņš stāsta par sajūtām, kādas bijušas, strādājot šajā laikā tūrisma nozarē, un to, kas emocionāli visvairāk aizskāris. Ir zināms, ka daļai tūrisma kompāniju apgrozījums šogad ir samazinājies pat par 90%, tomēr joprojām par situācijas izmaiņām var runāt, tikai sākot ar nākamā gada otrā ceturkšņa vidu.

Situācija tūrisma nozarē Latvijā tik tiešām ir bijusi nepieredzēta, jo pēc ļoti strauja un dinamiska tūrisma nozares pieauguma vairāku gadu garumā, sasniedzot augstākos rādītājus 2019. gadā, 2020. gadā ir sekojis ļoti ievērojams kritums. Gada sākumā, līdz pat februārim, nozarē saglabājās ļoti pozitīvs skats uz 2020. gadu, jo pieprasījumu skaits turpināja pieaugt un bija novērojama ļoti pozitīva dinamika. Turpmākajos mēnešos ir bijusi ievērojami atšķirīga situācija, un, lai gan vasaras mēnešos vietējā un reģionālajā Baltijas tūrismā bija vērojama zināma atkopšanās, visa gada griezumā tas tomēr nav ļāvis izvairīties no ievērojama apgrozījuma krituma.

Ienākošajā tūrismā galvenie tirgi ir bijuši Baltijas valstis, kas tradicionāli ir lielākie, un Somija, pateicoties izveidotajai prāmju satiksmei starp Rīgu un Helsinkiem. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!