Foto: LETA
Iespējamie AS "Pasažieru vilciens" (PV) un Spānijas uzņēmuma "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) līguma par vilcienu iepirkumu grozījumi nekādi neietekmēs AS "Rīgas vagonbūves rūpnīcas" un CAF noslēgto līgumu un sadarbību, biznesa portālam "Nozare.lv" sacīja RVR valdes priekšsēdētājs Valērijs Igaunis.

"Mēs esam CAF apakšuzņēmējs, un mūs attiecības ir juridiski skaidras. CAF ir nopietns uzņēmums, kurš saprot, ka ar apakšuzņēmēju ir jārēķinās. Esmu runājis ar CAF pārstāvjiem, un viņi man ir apstiprinājuši, ka līgumā ar PV nav nekādu nopietnu pārkāpumu. PV un CAF līguma grozīšana neietekmēs RVR un CAF sadarbību," uzsvēra Igaunis.

Viņš sacīja, ka jau 1.jūnijā sāksies aktīva RVR un CAF sadarbības īstenošana - grupa RVR tehnisko speciālistu dosies uz Spāniju apgūt jaunās tehnoloģijas, RVR ražotnē sāksies tehniskā inspekcija, vietas sagatavošana jaunajām iekārtām un investīciju plāna saskaņošana.

Jau ziņots, ka šodien pēc sarunām Eiropas Komisijā (EK) nolemts piedāvāt CAF grozīt jauno vilcienu iepirkuma līgumu, lai varētu saņemt Eiropas Savienības finansējumu.

Kā sarunā ar biznesa portālu "Nozare.lv" uzsvēra PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis, termiņi, kuru laikā jāvienojas ar Spānijas uzņēmumu CAF, "ir paši īsākie".

"Jāstrādā ir ātri un efektīvi. Vienošanās būtu jāpieņem jau nākamās nedēļas laikā," sacīja Birkmanis.

PV vadītājs informēja, ka rīt, 26.maijā, plkst.12 tiks sasaukta uzņēmuma PV valdes sēde, lai tālāk virzītos iesāktais jauno vilcienu iepirkumu process un lai sagatavotu priekšlikumus valdībai, kur arī tiks skatīts jautājums par jauno vilcienu iegādi.

Šodien Satiksmes ministrijas (SM), PV un Finanšu ministrijas (FM) pārstāvji tikās ar EK pārstāvjiem, lai noskaidrotu komisijas viedokli par jauno vilcienu iepirkuma līgumu.

EK iepriekš brīdinājusi Latviju, ka, turpinot īstenot PV un Spānijas uzņēmuma CAF parakstīto jauno pasažieru vilcienu piegādes līgumu, tai var pašai nākties maksāt 100 miljonus latu, kuri iepirkumā paredzēti kā ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums.

Jauno vilcienu iepirkuma kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums būs 100 miljoni latu. Savukārt otra līguma daļa paredz šo vilcienu uzturēšanu 30 gadu periodā. Kopumā līguma vērtība ir 610,76 miljoni eiro (429,24 miljoni latu).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!