Foto: DELFI.lt
Lai gan nu jau septiņus gadus Latvija ir Eiropas Savienības dalībvalsts, lielākie Eiropā bāzētie tirdzniecības giganti, piemēram, „Ikea”, „Carrefour”, „Metro Group”, „Tesco”, „H&M”, „Burger King” tuvākajā laikā Latvijā, un pat Baltijā savus veikalus neizveidos, vēstīts laikraksta „Lietišķā Diena” apkopojumā.

Eiropas lielākais mazumtirgotājs patlaban ir Francijas „Carrefour Group", kuru globālajā tirgū  peļņas ziņā apsteidz tikai Amerikā bāzētais „Wal-Mart". Šogad vien visā pasaulē plānots atvērt vēl 800 jaunus dažāda formāta mazumtirdzniecības veikalus, tostarp tiks apgūti jauni tirgi, kā arī paplašināta darbība pārtikas vairumtirdzniecībā, atklājuši kompānijas pārstāvji. Taču par konkrētiem plāniem attiecībā uz Baltijas valstīm kompānija klusē. Ar „Carrefour" pārstāvi nesen ticies Latvijas Tirgotāju asociācijas prezidents Henriks Danusēvičs, un pārstāvis norādījis, ka par Baltijas valstīm kompānijai intereses pagaidām neesot: patlaban „Carrefour" fokusējoties uz Rumānijas un Polijas tirgiem, kā arī tiekot reorganizēta darbība Francijā.

„Metro Group", kas pārvalda hipermārketus „Real", elektronikas preču veikalus „Saturn" un „Media Markt" norādījis, ka ekspansijas ietvaros šogad vien iecerēts atvērt vairāk nekā 110 dažāda formāta veikalus, un to skaitu ar katru gadu plānots palielināt, taču patlaban Baltijas valstu tirgus apgūšana netiek vērtēta, jo „Metro Group" šobrīd fokusējas uz Krievijas, Ķīnas un Indijas tirgiem.

Arī „Tesco", kam Eiropā, Āzijā un Ziemeļamerikā kopumā pieder vairāk nekā pieci tūkstoši veikalu, pārstāvis norādījis, ka pašlaik neesot nekādu plānu, kas saistās ar Baltijas valstu tirgus apgūšanu, savukārt ilgtermiņa plānus kompānija nepublisko.

Laikraksta taujāts par to, vai Latvijai par labu tomēr varētu izlemt zemo cenu veikalu ķēde „Lidl", kas pirms vairākiem gadiem vēlējās ienākt Latvijā, taču plānus atcēla, tirgotāju asociācijas vadītājs Danuševics prognozējis, ka pašreizējos apstākļos „Lidl" mūsu tirgum par labu noteikti neizšķirsies.

H&M preses pārstāve Šarlota Nemlina informējusi Latvijas laikrakstu, ka H&M katru gadu visā pasaulē cer veikalu skaitu palielināt par 10 līdz 15 procentiem, tomēr Baltijas valstīs tuvākajā laikā plānu atvērt kādu veikalu nav. To pašu H&M pērn sacīja arī attiecībā uz Igauniju, taču Tallinas lielākie tirdzniecības centri jau bija uzsākuši sāncensību par to, kurš tiks pie ievērojamā īrnieka.

Vienīgi Eiropā populārais Skandināvijas mēbeļu tirgotājs „Ikea", kurš ar 318 veikaliem patlaban atrodams 38 valstīs visā pasaulē, norāda - vismaz pašreiz neesot plānu atvērt veikalu Latvijā vai Igaunijā, taču Lietuvas tirgum kompānija „nē" pagaidām nesaka. „Ikea" šobrīd vērojot, kā Lietuvas tirgus attīstīsies, un kompānijas veikals šajā valstī varētu kļūt par realitāti tuvāko trīs līdz piecu gadu laikā, raksta „Lietišķā Diena".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!