Investora piesaiste 'airBaltic': ar līguma slēgšanu uz laiku iepauzēts
Foto: LETA

Satiksmes ministrijai (SM) līdz otrdienai, 17. novembrim, jāsagatavo alternatīvi priekšlikumi rīcībai saistībā ar nacionālo aviokompāniju "airBaltic", trešdien žurnālistiem pēc "Vienotības" frakcijas sēdes teica Ministru prezidente Laimdota Straujuma ( V).

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Vienlaikus satiksmes ministra pienākumu izpildītājam iekšlietu ministram Rihardam Kozlovskim ( V) uzdots neslēgt līgumu ar investoru bez valdības akcepta.

Pēc Kozlovska teiktā, SM jāsagatavo visi iespējamie scenāriji un prognoze par to sekām. Vienlaikus gan viņš, gan premjere uzsvēra "airBaltic" nozīmi Latvijas ekonomikā. "Jādara viss, lai kompānija varētu attīstīties," uzsvēra Kozlovskis.

"Skatīsimies vēlreiz, vai ir kādi risinājumi, jo šobrīd valdības lēmums paliek spēkā," sacīja Straujuma. Sīkāku informāciju par iespējamām alternatīvām "airBaltic" situācijā "Vienotības" pārstāvji nesniedza.

Aktuāls ir arī jautājums par "airBaltic" vadītāja Martina Gausa palikšanu amatā. Šis jautājums bijis vadības darba kārtībā, un tagad jāvērtē, vai viss darīts uzņēmuma labākajās interesēs, klāstīja Kozlovskis.

Ministrs arī pauda pārliecību, ka otrdien valdībai "airbaltic" lietā būs jāpieņem gala lēmums, un, ja kāds koalīcijas partneris vēlēsies jautājumu atlikt, tas būs politisks lēmums.

Jau vēstīts, ka valdība atbalstīja "Prudentia" atrasto nacionālās aviokompānijas "airBaltic" finanšu investoru, Vācijas uzņēmēju Ralfu Dīteru Montāgu-Girmesu, kurš iegūs 20% "airBaltic" akciju.

Paredzēts, ka Montāgs-Girmess "airBaltic" ieguldīs 52 miljonus eiro, bet no valsts puses kā Valsts kases aizdevums tiks nodrošināti 80 miljoni eiro. Pagaidām šā aizdevuma piešķiršanai nav visas koalīcijas atbalsta.

Tāpat ziņots, ka Straujuma pieprasīja satiksmes ministra Anrija Matīsa demisiju, pamatojot to ar ministra novilcinātajām darbībām, laicīgi neiepazīstinot valdību ar nepieciešamajām rīcībām valsts nacionālās aviokompānijas "airBaltic" attīstībai, kā arī uzraudzības trūkumu pār aviokompānijas stratēģisko virzību, tādējādi, iespējams, neizmantojot visas potenciālās iespējas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.