Foto: Shutterstock
Tiešsaistes darba platforma "Workis.online" Latvijā vēl tikai aug. Tā lielākoties nodrošina pagaidu darbiniekus loģistikā, ražošanā un mazumtirdzniecībā, tomēr izveidotā datu bāze ļauj veikt darbinieku piesaisti arī administratīvajā un citās nozarēs.

Kā portālam "Delfi" stāsta SIA "Biuro", kas pārvalda "Workis" platformu, projektu vadītāja Baiba Rozentāle, "Workis" ir platforma gan darba devējiem, gan darba ņēmējiem – tajā ir iespējams gan atrast darbiniekus, gan darbu.

Darba devējiem "Workis" palīdz ātri reaģēt un aizpildīt nepieciešamās vakances: aizvietojot apslimušus darbiniekus, darbiniekus, kuri devušies atvaļinājumā vai arī reaģēt uz darba apjoma palielināšanos un sezonalitāti. "Workis" arī nodrošina iespēju pārbaudīt potenciālo darbinieku pirms pastāvīga darba līguma noslēgšanas. Savukārt darba ņēmējiem "Workis" nodrošina elastīgu darbu – iespēju plānot pašiem savu darba grafiku un izmēģināt savus spēkus dažādās pozīcijās, kā arī ātru samaksu par padarīto darbu.

Rozentāle stāsta, ka "Workis" platforma Latvijā vēl tikai aug: "Pakāpeniski piesaistām jaunus lietotājus, kā arī jaunus klientus, lai varētu piedāvāt arvien jaunus darba piedāvājumus dažādās nozarēs un jomās. Aktīvi strādājam arī pie platformas pilnveides darbiem."

Viņa pašreizējo darbinieku atsaucību uz sludinājumiem Latvijā vērtē kā pietiekošu.

"Workis" Latvijā darbojas no 2018. gada vasaras, un Latvijas komandā pašlaik strādā trīs darbinieki.

"Biuro" Baltijā katru dienu pie klientiem norīko vairākus simtus pagaidu darbinieku. Sākotnēji platforma 2017.gadā Lietuvā radīta, lai ietaupītu "Biuro" darbinieku laiku pagaidu darbinieku administrēšanā, dodot iespēju parakstīt darba līgumus elektroniski. Pašlaik platforma darbinieku piesaistē tiek lietota ne tikai Lietuvā, bet arī Latvijā un Igaunijā. Platformā šobrīd ir reģistrējušies aptuveni 150 000 lietotāju un to izmanto vairāk nekā 550 klientu visā Baltijā. Mēneša laikā tiek parakstīti aptuveni 3000 pagaidu darba līgumu.

"Workis" viss notiek elektroniski. Klients izvieto platformā darba piedāvājumu, norādot darba vietu, pienākumus, darba laiku. Uz katru vakanci vidēji piesakās septiņi kandidāti, tādējādi klientam ir iespējas izvēlēties sev piemērotāko darbinieku, stāsta Rozentāle.

"Izdarot izvēli, klientam ir iespēja aplūkot, gan darbinieka CV, gan viņa darba gaitu vēsturi "Workis" platformā – darbavietas, kavējumus, citu klientu novērtējumu. Pēc apstiprināšanas darbinieks saņem detalizētāku informāciju par darbu. Darbinieks dodas uz darbu un veic savus darba pienākumus. Klientam jāsaglabā platformā darbinieka nostrādātais laiks un jānovērtē darbinieks, tādējādi atvieglojot turpmāko darbinieku izvēli gan sev, gan citiem klientiem. Visus pārējos administratīvos darbus veic "Biuro". Arī darba algu izmaksā "Biuro", bet klients mēneša beigās saņem rēķinu par sniegtajiem pakalpojumiem," platformas darbību skaidro Rozentāle.

Platformas izmantošana darbiniekiem ir bez maksas, toties darba devējs mēneša beigās maksā, vadoties pēc darbinieku faktiski nostrādātajām stundām.

Darbiniekiem platforma piedāvā iespējas strādāt dažāda vieda pagaidu darbus – ir iespēja savienot darbu ar mācībām vai ar citu darbu – darbinieks var pats plānot savu darba grafiku un pieteikties tikai uz sev tīkamajām maiņām.

"Darba algu darbinieki saņem vismaz reizi nedēļā: darba līgumu darbinieks slēdz ar SIA "Biuro" un "Biuro" arī veic visus ar algu saistītos administratīvos darbus," skaidro platformas pārstāve.

"E-paraksts nodrošina, ka parakstītie līgumi un tajos esošie nosacījumi ir juridiski saistoši, jo uz katra parakstītā līguma ir laika zīmogi par līguma parakstīšanu, kas ir svarīgs aspekts uzņēmējdarbību uzraugošajām institūcijām," jautāta par darba attiecību noformēšanu no juridiskā aspekta, skaidro "Workis" pārstāve. Vienlaikus viņa norāda, ka darba līgumu parakstīšana elektroniski arī ir lielākais no izaicinājumiem uzņēmuma darbībā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!