Foto: DELFI Aculiecinieks

VAS "Latvijas Valsts ceļi" ir izsludinājusi publisku iepirkumu Vidzemes šosejas Sēnītes posma pārbūvei, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā. Projekta kopējās plānotās būvdarbu izmaksas ir 42 miljoni eiro un darbi tiks finansēti no valsts budžeta un ES Kohēzijas fonda līdzekļiem.

Šī Vidzemes šosejas posma kopējais garums ir 13,90 kilometri un vēl 1,65 kilometri uz Valmieras šosejas. Vidzemes šosejas posmā ir divas brauktuves ar divām joslām katrā virzienā un deviņi satiksmes pārvadi Sēnītes mezglā un viens pie Vangažiem. Projekta ietvaros plānots pārbūvēt segumu visā posma garumā, kā arī īstenot visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segums paredzēts trīs kārtās.

Projekta realizācijas ietvaros paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa Sēnītes satiksmes mezglā atjaunošana, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un sešu paviljonu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju tiks mainīts asfaltbetona segums.

Pretendentiem savi piedāvājumi ir jāiesniedz līdz 2018. gada 29. jūnijam.

Vidzemes šoseja (A2) no Garkalnes līdz Sēnītei ir izbūvēta 1974. (kreisā brauktuve) un 1976. gadā (labā brauktuve). Tās seguma remonts īsos posmos veikts 1999. un 2003. gadā. Šoseja no Sēnītes mezgla līdz Gaujai ir būvēta no 1977. līdz 1983. gadam, bet no Gaujas līdz divu brauktuvju posma beigām – līdz 1984. gadam. Sēnītes satiksmes mezgls pēdējo reizi remontēts 1999. gadā.

Satiksmes intensitāte 2017. gadā no Tallinas šosejas līdz Garkalnei bijusi 27 516 auto diennaktī, bet no Garkalnes līdz Sēnītei – 21 336 auto diennaktī. Savukārt no Sēnītes līdz Siguldai – 12 985 auto diennaktī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!