Foto: Publicitātes foto

"Rail Baltica" projekta īstenotājs Latvijā – uzņēmums "Eiropas Dzelzceļa līnijas" izsludinājis atklātu konkursu inženiertehniskajai un būvuzraudzībai "Rail Baltica" stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītās infrastruktūras būvniecībai. Minētie darbi būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Kā skaidro "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris, stacija lidostā "Rīga" būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas savienots ar lidostas infrastruktūru, piedāvājot jaunas mobilitātes iespējas un ērtības pasažieriem. Lai aizņemtu mazāk vietas, "Rail Baltica" dzelzceļš un stacija lidostā "Rīga" pirmo reizi Latvijā tiks izvietoti uz 10 metru augstas dzelzceļa estakādes, kas sāksies pie Mazās Gramzdas ielas un turpināsies visā lidostas teritorijā divu kilometru garumā.

"Kā redzams, projekts ir sarežģīts, tādēļ ir būtiski, lai būvdarbu kvalitāte tiktu uzraudzīta atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām," norāda Vingris.

Konkursantiem izvirzītas virkne prasību. Tostarp kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā ir jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 kvadrātmetru lielu sabiedrisko celtņu izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā jābūt vismaz 3 miljoni eiro, kā arī pozitīvs pašu kapitāls 2019. gadā.

Piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 2020. gada 25. augusts. Līguma izpildes laiks ir desmit gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā.

Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām. Pirmās kārtas inženiertehniskā un būvuzraudzības provizoriskā līguma cena ir noteikta 600 tūkstoši eiro (ar PVN).

Šobrīd turpinās arī starptautisks konkurss, kura gaitā tiks izvēlēts būvdarbu veicējs "Rail Baltica" stacijai starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītajai infrastruktūrai. Konkursa otrajai kārtai kvalificējušies 11 kandidāti no astoņām valstīm: Latvijas, Vācijas, Itālijas, Spānijas, Polijas, Francijas, Turcijas un Austrijas.

Līdz 25. augustam pretendentiem jāiesniedz tehniskais un finanšu piedāvājums "Rail Baltica" projekta īstenotājam Latvijā – SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas". 2020. gada beigās plānots noslēgt līgumu ar konkursa uzvarētāju un 2021. gadā uzsākt būvdarbus.

Būvniecības darbi plānoti piecās kārtās: vispirms tiks būvēta stacijas ēka, kas paredzēta trijos līmeņos, estakādes būvkonstrukcijas un piebraucamie ceļi ar saistīto infrastruktūru. Tad sekos stacijas ēkas fasādes izveide, kuras risinājumā, respektējot Latvijas koka arhitektūras tradīcijas, izvēlēts koks kā dominējošais stacijas fasādes elements, un fasādes apdares darbi, kā arī tiks veidotas mehāniskās sistēmas, notiks iekšējā apdare, labiekārtošana. Pēc tam sekos estakādes uz Rīgu un Jaunmārupi izbūve.

Kā noslēdzošais posms būs sliežu būvniecība. Paredzēts izbūvēt divus dzelzceļa sliežu ceļus, lai pa jaunuzbūvēto dzelzceļu četras reizes dienā varētu kursēt "Rail Baltica" ātrvilciens, un ik pa apmēram 30 minūtēm t.s. atspoles vilciens, savienojot lidostu un Centrālo staciju Rīgā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!