Izvēlēts būvuzraugs 'Rail Baltica' stacijas un infrastruktūras būvdarbiem
Foto: Publicitātes attēli

Atklātā konkursā par "Rail Baltica" stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību uzvarējusi personu apvienība, kas sastāv no SIA "Forma 2" (Latvija) un "Prointec" S.A.U. (Spānija), liecina "Eiropas Dzelzceļa līnijas", kas ir projekta "Rail Baltica" ieviesējs Latvijā, sniegtā informācija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Apvienība iesniegusi saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Inženiertehnisko darbu uzraudzība būs jānodrošina stacijas ēkas, pievadceļu, estakādes un jaunas dzelzceļa līnijas izbūves un garantijas laikā.

"Konkursā piedalījās vadošie Eiropas un Latvijas būvuzraudzības eksperti. Konkursam saņemtie pieteikumi mums ļāva izvēlēties labāko un saimnieciski izdevīgāko piedāvājumu. Projekts ir sarežģīts, tāpēc īpaši nozīmīga ir būvdarbu kvalitātes uzraudzība atbilstoši visām drošības, ekspluatācijas un vides pieejamības prasībām," komentē "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Stacija starptautiskajā lidostā "Rīga" būs pirmais ātrgaitas dzelzceļa un avio savienojuma centrs Baltijā. Tiks izveidots daudzfunkcionāls pasažieru apkalpošanas komplekss, kas tiks savienots ar lidostas infrastruktūru. Latvijas mērogā unikāla būs arī 10 m augstas estakādes izbūve, kas sāksies pie Mazās Gramzdas ielas un turpināsies visā lidostas teritorijā 2 km garumā. Līguma izpildes laiks ir 10 gadi kopš līguma noslēgšanas, ietverot pakalpojumu sniegšanu piecus gadus būvdarbu līguma garantijas periodā. Projekts tiek īstenots piecās kārtās, un apmaksa par veikto darbu notiks atbilstoši noteiktajām darbu īstenošanas kārtām. Līguma kopējā cena būs 5 849 799,72 eiro bez PVN.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" šogad jūlijā izsludināja atklātu konkursu par "Rail Baltica" stacijas starptautiskajā lidostā "Rīga" un saistītās infrastruktūras inženiertehnisko un būvuzraudzību. Kandidātam pēdējo septiņu gadu laikā bija jābūt uzkrātai profesionālai pieredzei: veikta būvuzraudzība dzelzceļa, tiltu un estakāžu būvniecībai, kā arī vismaz 16 000 m² lielu sabiedrisko ēku izbūvei. Konkursanta vidējam neto apgrozījumam attiecīgajā jomā pēdējo trīs gadu laikā bija jābūt vismaz 3 milj. eiro, kā arī pozitīvam pašu kapitālam 2019. gadā.

Septembra sākumā konkursam savus piedāvājumus iesniedza četri pretendenti. Konkursanti bija izveidojuši apvienības, kas pārstāvēja piecu valstu – Vācijas, Francijas, Latvijas, Grieķijas un Spānijas – būvuzraudzības profesionāļus, liecina "Eiropas Dzelzceļa līnijas" sniegtā informācija.

"Rail Baltica" kā dzelzceļa infrastruktūras projekta mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Projektā piedalās piecas Eiropas Savienības valstis – Polija, Lietuva, Latvija, Igaunija un, lai arī netieši, Somija. Paredzēts, ka dzelzceļa līnija savienos Helsinkus, Tallinu, Pērnavu, Rīgu, Paņevežu, Kauņu, Viļnu un Varšavu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus

Tags

Eiropas Dzelzceļa līnijas Baltija Eiropas Savienība Francija Grieķija Igaunija Lietuva Polija PVN Rail Baltica Somija Spānija Vācija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form