Foto: Paula Čurkste/LETA

Aizvadītajā nedēļā, kopš stājies spēkā drošākas tirdzniecības modelis, "Maxima" veikalos novērojama pircēju iepirkšanās paradumu maiņa, kā arī vēl lielāks klientu skaita kritums, kas vidēji sarucis par aptuveni 30%, liecina mazumtirgotāja sniegtā informācija.

Arvien vairāk pircēju, pielāgojoties jaunajai iepirkšanās situācijai, izvēlas pirkumus veikt lielāka formāta veikalus, agros rītos un vēlu vakarā, kā arī turpina pieaugt attālināta iepirkšanās.

Platformā "Barbora.lv" pircēju skaits iepriekšējā nedēļā audzis pat 6 reizes salīdzinājumā ar identisku nedēļu pērnajā gadā. Aizvadītajā nedēļā pirktākās nepārtikas preces attālināti bija tieši ziemai raksturīgas lietas – ragaviņas un ziemas lāpstas, kā arī virtuves piederumi – katli un pannas. Lai izvairītos no veikalu apmeklējuma klātienē, iepirkšanos tiešsaistē izmanto arī iedzīvotāji reģionos – "Barbora Express" pasūtījumu skaits ārpus galvaspilsētas audzis par 6%.

"Maxima" veikalos jaunajā tirdzniecības modelī palielināts pieprasījums bijis ļoti ikdienišķām precēm – piemēram, rotaļlietām, sporta un aktīvās atpūtas precēm pieprasījums pieauga teju 3 reizes; apavi un dažādi aksesuāri sasniedza vairāk nekā 100% pieprasījuma pieaugumu, tāpat arī ievērojami, 4 reizes, audzis pieprasījums pēc dažādiem kosmētikas un higiēnas līdzekļiem.

"Kopš 8. februāra ir stājušies spēkā jaunie, vēl drošākas tirdzniecības noteikumi, kas jau atkal parāda cilvēku spēju operatīvi pielāgoties tik ļoti mainīgajai situācijai. Cilvēki uz veikalu nāk vēl retāk, intensīvi pielāgojas "luksofora principam", lai ērtā un drošā veidā iegādātos nepieciešamās preces. Arī turpmāk aicinām klientus saģērbties atbilstoši laikapstākļiem gadījumos, ja tomēr nedaudz jāuzgaida," stāsta "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule.

Vēl drošāks tirdzniecības modelis primāri nosaka to, ka vēl vairāk, teju uz pusi, ir samazināts klientu skaits, kas vienlaikus var atrasties tirdzniecības zālē, kā arī ieviests vēl striktāks veids, kā tas tiek kontrolēts, piemēram: iepirkšanās ratu un grozu skaits atbilst atļauto klientu skaitam; "Maxima" lielākajos veikalos klientu skaitu automātiski aprēķina elektroniskā uzskaites sistēma un aktuālos datus apsargs saņem uz planšeti; ieeja veikalā ir tikai pa ieejas vārtiem, nevis caur kases vai pašapkalpošanās kases zonu, kā arī ieeja veikalā ir tikai pa vienam vai ar bērnu līdz 12 gadu vecumam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!