Foto: DELFI

Igaunijas valdības lēmums par jaunas aviokompānijas dibināšanu ir atbildes reakcija uz Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" attīstības plāniem Baltijas valstīs, pastāstīja "airBaltic" korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Viņš norādīja, ka šāds Igaunijas lēmums iezīmē divas skaidras lietas. Pirmkārt, Igaunija ļoti labi saprot, kāda loma ir aviosavienojumiem un to ietekmei uz valsts ekonomikas attīstību.

Otrkārt, Vanaga ieskatā Igaunijas valdības lēmums ir atbildes reakcija uz "airBaltic" jauno biznesa plānu "Horizon 2021", kas paredz aviosavienojumu būtisku uzlabošanu Baltijas reģionā, tostarp - nākamo piecu gadu laikā nodrošināt 11 tiešos lidojumu maršrutus no Tallinas.

Savukārt, atsaucoties uz savā rīcībā esošu informāciju, aģentūra BNS vēsta, ka Igaunijas valdības lēmums varētu būt saistīts ar gaidāmo negatīvo atzinumu Eiropas Komisijas (EK) izmeklēšanā par valsts atbalstu nacionālajai lidsabiedrībai "Estonian Air", kas drīzumā varētu tapt zināms. Tā iespaidā "Estonian Air" nāktos bankrotēt.

Igaunijas valdība ir pilnvarojusi Ekonomikas un sakaru ministriju nodibināt valsts akciju sabiedrību ar akciju kapitālu 40,7 miljoni eiro, apliecināja ministrijas preses sekretārs Rasmuss Rūda, norādot, ka veidojamā uzņēmuma mērķis ir radīt aviopārvadājumu grupu, kā arī izveidot tās struktūru, lai apkalpotu gan Igaunijas tirgu, gan sniegtu pakalpojumus citiem aviācijas uzņēmumiem".

Rūda stāstīja, ka pozitīva EK lēmuma gadījumā lietā par valsts palīdzību "Estonian Air" tiks iekļauta veidojamajā grupā un par tajā ieguldīto kapitālu kompānija "Estonian Air" atdos valstij no tās saņemto kredītu, kas arī ir 40,7 miljoni eiro. Negatīva lēmuma par valsts palīdzību gadījumā grupa patstāvīgi pasūtīs reisus Igaunijas tirgus apkalpošanai.

2014. gada rudenī "Estonian Air" iesniedza EK pārskatītu restrukturizācijas plānu, kas balstīts uz privāta investora potenciālo interesi.

EK ir sākusi padziļinātu izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai aizdevumi 37 miljonu eiro apmērā un cita veida valsts palīdzība, kas sniegta aviokompānijai, atbilst Eiropas Savienības noteikumiem par valsts palīdzību. Ja EK nolems, ka palīdzība bija pretrunā bloka noteikumiem, kompānija bankrotēs, jo tā nav spējīga atmaksāt naudu valstij.

90% "Estonian Air" akciju pieder Igaunijas valstij, bet 10% – Skandināvijas lidsabiedrībai SAS.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!