Foto: Publicitātes foto

Jauniegādāto elektrovilcienu apkopi līdz jaunā vilcienu apkopes centra izveidei nodrošinās AS "Pasažieru vilciens" esošajās depo ēkās, tās pielāgojot nepieciešamajiem apkopes tehnoloģiskajiem procesiem, aģentūrai LETA pavēstīja Satiksmes ministrijā (SM).

Ministrijā norādīja, ka jauno elektrovilcienu apkopes centra būvniecības projektā ir saņemts veiktās priekšizpētes gala ziņojums, atbilstoši kuram ir izvēlēta jaunā apkopes centra atrašanās vieta. Projekta realizācijā šobrīd ir sākta būvniecības ieceres dokumentācijas aktivitātes īstenošana, gatavojot normatīviem atbilstošu iepirkuma dokumentāciju iepirkuma procedūras sākšanai, izstrādājot arī darba uzdevumu būvprojekta minimālā sastāvā izstrādei.

Atbilstoši projekta realizācijas laika grafikam šogad plānots veikt iepirkumu būvniecības ieceres dokumentācijas izstrādei, veikt projektēšanas darbiem nepieciešamo inženierizpēti, kā arī izstrādāt jaunā vilcienu apkopes centra principiālrisinājumu grafiskos materiālus, paredzot būvniecības ieceres dokumentācijas iesniegšanu saskaņošanai Rīgas Pilsētas būvvaldē nākamā gada pirmajā ceturksnī.

"Līdz brīdim, kamēr netiks nodots ekspluatācijā jaunais vilcienu apkopes centrs, jauno elektrovilcienu uzturēšanu veiks "Pasažieru vilciens" ar saviem spēkiem esošajās depo ēkās Rīgā, Kandavas ielā 42a un Kalna ielā 76, depo ēkas pielāgojot jauno elektrovilcienu apkopes tehnoloģiskiem procesiem," uzsvēra ministrijā.

Tāpat ministrijā norādīja, lai nodrošinātu jauno elektrovilcienu uzturēšanas tehnoloģiskos procesus atbilstoši dzelzceļa jomu reglamentējošo normatīvu prasībām, savstarpēji noslēgtais līgums starp "Pasažieru vilcienu" un Čehijas "Škoda Vagonka" par piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi un personāla apmācību paredz inženiertehnisko darbinieku apmācību un remontatslēdznieku apmācību, kurās ir paredzētas gan teorētiskās, gan praktiskās nodarbības jauno elektrovilcienu uzturēšanā.

Vienlaikus SM uzsvēra, ka šobrīd ir iespējams tikai ļoti indikatīvi spriest par projekta realizācijai nepieciešamā finansējuma apmēru. "Par precīzām projekta īstenošanas izmaksām spriest būs iespējams tikai pēc atbilstošas būvniecības tehniskās dokumentācijas izstrādes un atbilstošas iepirkuma procedūras veikšanas tālākos projekta īstenošanas posmos," norādīja ministrijā.

Jau ziņots, ka vilcienu apkopes centra būvniecībai par atbilstošāko vietu patlaban izvēlēta Vagonu parka "C" teritorija Rēznas ielā 9, k-9, Rīgā. Centra nodošana ekspluatācijā, laikus veicot projektēšanu un būvniecības iepirkumus, tiek paredzēta ne ātrāk kā 2025.gada beigās.

"Pasažieru vilciens" 2019.gada jūlijā parakstīja līgumu ar "Škoda Vagonka" par 32 jaunu elektrovilcienu iegādi. Līguma summa ir 241,889 miljoni eiro, taču kopējās jauno elektrovilcienu projekta, kas ietver arī vilcienu remonta centra izbūvi, izmaksas plānotas 257,889 miljoni eiro. Līgums paredz, ka pirmie 23 vilcieni sāks kursēt 2022.gadā, bet visus vilcienus paredzēts piegādāt līdz 2023.gadam.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!