Foto: Publicitātes foto
Viena gada laikā pilnsabiedrība "BERERIX" Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu laukumā ir izbūvējusi jaunas inženiertīklu sistēmas, nepārtraucot stacijas tiešo darbību un vilcienu kustību, uzsākta pārvadu būvniecība un veikti nepieciešamie priekšdarbi jaunās stacijas ēkas būvniecībai un jaunu Eiropas platuma un vairāku esošā 1520 mm sliežu ceļu izbūvei, informē uzņēmuma pārstāvji.

"Šis gads patiešām ir bijis jaudīgs "Rail Baltica" realizācijā. Šobrīd tiek būvēti sarežģītākie posmi - "Rail Baltica" Rīgas Centrālā multimodālā mezgls un "Rail Baltica" stacijas izbūve lidostā "Rīga". Ir izsludināts konkurss visas trases būvniecībai Latvijā. Ātrgaitas dzelzceļš tiks izmantots arī reģionālajai satiksmei – kopā ar pašvaldībām gatavojamies staciju jeb mobilitātes punktu projektēšanai reģionos," skaidro "Eiropas Dzelzceļa līnijas" valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

"Gada laikā "Rail Baltica" Rīgas Centrālā multimodālā mezgla būvniecībā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu puses būvlaukumā ir veikti inženiertīklu demontāžas un izbūves darbi gandrīz 200 kilometru garumā. Divu kilometru garumā ir izbūvēti ūdensapgādes un kanalizācijas tīkli, kā arī siltumtīkli un gāzes apgādes sistēmas. Sešu kilometru garumā uzstādīti elektroapgādes kabeļi. Demontēti 45 kilometri telekomunikācijas tīklu, un to vietā ierīkoti jauni tīkli 40 kilometru apjomā. Ir veikti dzelzceļa signalizācijas kabeļu izbūves darbi vairāk kā 100 kilometru garumā," informē "BERERIX" Uzraudzības padomes pārstāvis Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Būvlaukumā ir veikta arī sliežu ceļu demontāža 3,3 kilometru garumā. Izbūvēta jauna transformatoru apakšstacijas ēka. Lai nodrošinātu Rīgas Centrālā dzelzceļa stacijas darbību, ir veikti arī funkcionāli pārbūves darbi kontakttīklu un vadības sistēmās, tajā skaitā arī programmatūrā. Šogad augustā būvdarbi tika uzsākti arī pie Lāčplēša ielas jaunā pārvada izbūves, kas pēc darbu pabeigšanas uzlabos pilsētvidi un Lāčplēša ielas posmu.

Lai uzsāktu stacijas jaunā apjoma izbūvi, sākta pagaidu atbalsta sienas jeb rievsienas izbūve no stacijas AB tuneļa līdz Timoteja ielai. Šie darbi turpināsies līdz pat 2022. gada sākumam, un tiem sekos intensīvi pašas stacijas ēkas būvniecības darbi.

Iesaistoties valsts un pilsētas sadarbības partneriem, ir izstrādāti "Rail Baltica" Rīgas Centrālā multimodālā mezgla risinājumi: satiksmes mezglu un rekreācijas laukumu atrašanās vietas; stacijas ēkas, eju, platformu risinājumi; jaunas ielas projekts un sabiedriskā transporta pieturvietu izvietojums; krustojumu un ielu pārbūve; jaunu luksoforu un gājēju pāreju plānošana; esošo ielu pārbūve un uzlabošana; autoostas pārbūve dzelzceļu pusē; jauna gājēju tilta izbūve; velo joslu izvietojums un organizācija; tilta un dzelzceļa estakādes rampu risinājumi, apzaļumošanas principi; taktilie un citi funkcionālie risinājumi cilvēkiem ar īpašām vajadzībām.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" Centrālais mezgls ir sadalīts astoņos izbūves posmos jeb būvprojektos. Darbs būvlaukumā šobrīd norit divās maiņās. Dienas maiņā notiek pamatbūvdarbi un jauno sliežu ceļu izbūve. Savukārt, nakts maiņā notiek darbi uz ielām un uz dzelzceļa. Darbos iesaistīti vidēji 120 cilvēki dienā.

Būvniecības darbu izpildes laikā Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas apkaimē satiksmes dalībniekiem un gājējiem ir nodrošināta nepārtraukta un droša pārvietošanās.

Projekts līdz 85% tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (Connecting Europe Facility) līdzekļiem, bet atlikusī daļa – no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!