Foto: Ieva Leiniša/LETA

"Latvijas dzelzceļa" koncerns provizoriski 2021.gadu noslēdzis ar peļņu, intervijā teica VAS "Latvijas dzelzceļš" valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Viņš skaidroja, ka pērnā gada deviņu mēnešu darbības rezultāti kravu pārvadājumos un arī pasažieru ziņā bija nedaudz zemāki nekā gadu iepriekš - deviņos mēnešos kravu pārvadājumu apjoms samazinājās par 11%, savukārt pasažieru pārvadājumu apjoms samazinājās par 19%.

"Tajā pašā laikā apjomu kritumu mēs kompensējam ar izmaksu samazināšanu. Samazinām gan fiksētās, gan mainīgās izmaksas, bet protams, fiksēto izmaksu samazināšana kādā brīdī vairs nav iespējama, jo dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksas neatkarīgi no pārvadājumu apjoma, ir tādas, kādas tās ir," skaidroja Kleinbergs.

Viņš stāstīja, ka ar izmaksu samazināšanu daļēji kompensējot kravu pārvadājumu apjomu krišanos, uzņēmums iekļaujas budžetā, turklāt pat ir strādājis labāk, nekā bija plānots.

"Gads kopumā ir bijis izaicinājumiem pilns, taču jāsaka, ka pēdējo divu gadu laikā esam paveikuši teju neiespējamo, jo, neskatoties uz dažādu ārējo faktoru izraisīto kravu pārvadājumu apjoma kritumu, esam varējuši sabalansēt ieņēmumus ar izdevumiem. Esam spējuši mainīties, piedzīvojuši milzīgas pārmaiņas un izdzīvot. Es teiktu - veiksmīgi," stāstīja LDz valdes priekšsēdētājs.

Jautāts, vai provizoriski gads kopumā būs līdzīgs deviņu mēnešu rezultātiem, Kleinbergs atbildēja apstiprinoši. "Būs līdzīgi, ņemot vērā to, ka oktobrī, novembrī un decembrī ir izdevies ievērojami palielināt pārvadāto kravu apjomu. Tas noteikti atstās pozitīvu ietekmi uz kopējiem gada rezultātiem," stāstīja uzņēmuma vadītājs.

Viņš teica, ka provizoriski koncerns 2021.gadu noslēdzis ar peļņu, bet attiecībā uz mātessabiedrību, "rezultāts būs nulle", jo uzņēmumam vēl ir nepieciešams valsts finansējums finanšu līdzsvara nodrošināšanai.

"Jāuzsver, ka esam izdarījuši visu, lai minimizētu valsts līdzdalību finanšu līdzsvara nodrošināšanā. Nepieciešamā summa ir krietni mazāka, nekā mēs bijām plānojuši šī gada sākumā. Tas ir ļoti pozitīvi," teica Kleinbergs.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDz infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!