Foto: AFP/Scanpix/LETA
Tas, ka Latvijā pirmais "Decathlon" veikals atvērts netālu no "Ikea", ir visai simboliski: šos zīmolus nereti salīdzina vienu ar otru. Un tiem patiešām ir daudz kopēja. Ja "Ikea" līdz nepazīšanai mainīja mājturības preču tirgu, tad sporta preču tirgū to pašu paveica "Decathlon". Portāla "Delfi" aptaujātie tirgus eksperti paredz, ka zīmola ienākšana Latvijas tirgū viennozīmīgi saasinās konkurenci, taču šajā nozarē vēl ir vieta jauniem dalībniekiem.

Ņemot vērā, ka arī citās valstīs šim veikalam ir aktīva konkurences cīņa ar "Sports Direct" un citiem sporta preču veikaliem, arī Latvijā visdrīzāk būs vērojama šāda tendence. Tā kā "Decathlon" veikalos tiek piedāvātas preces par salīdzinoši zemu cenu, un tā mērķauditorija ir dažāda vecuma klienti, kuriem būtisks izvēles kritērijs ir naudas vērtība, nevis zīmola tēls, veikals piesaistīs salīdzinoši plašu auditoriju.

Patlaban Latvija ir otrā Baltijas valsts, kurā atvērts šī zīmola veikals. Lietuvā uzņēmums 2017. gadā atvēra interneta veikalu, bet 2018. gada rudenī Viļņā – arī fizisku veikalu. Toreiz kompānijas pārstāvji sacīja, ka nākamie soļi ir atvērt veikalus Rīgā un Tallinā.

Vai tirgus nav sasniedzis piesātinājumu

Kaut arī pandēmijas radītā krīze radījusi būtisku spiedienu uz iedzīvotāju ienākumiem, pēdējā laikā Latvijā turpina atvērties jauni veikali. Tiesa gan, prognozes par nākotni nav optimistiskas, un gan mazumtirgotāji, gan ekonomisti paredz, ka tirdzniecības uzņēmumiem par savu vietu tirgū un klientu nāksies krietni pacīnīties.

Tajā pašā laikā aptaujātie tirgus eksperti prognozē, ka pieprasījums pēc sporta precēm turpinās saglabāties vismaz esošajā līmenī vai pieaugt, līdz ar to "Decathlon" visdrīzāk klientu netrūks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!