Koalīcija konceptuāli atbalsta 'Rail Baltica' kopuzņēmuma veidošanu
Foto: DELFI

Valdību veidojošo partiju koalīcija konceptuāli atbalsta Baltijas valstu kopuzņēmuma izveidi "Rail Baltica" dzelzceļa infrastruktūras projekta realizēšanai, šodien žurnālistiem apstiprināja Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V).

Koalīcijas padomes sēdē tika izskatīts jautājums par kopuzņēmuma izveidi "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta realizēšanai un sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Eiropas dzelzceļa līnijas" dibināšanu.

Attiecīgo lietu plānots skatīt valdības sēdē rīt, 12.augustā.

Kā vēstīts, lai izveidotu "Rail Baltica" kopuzņēmumu, jūlija pirmajā pusē vēl bija nepieciešams saskaņot vairākus juridiskus dibināšanas dokumentus, piemēram statūtus, biznesa portālam "Nozare.lv" tolaik norādīja Satiksmes ministrijā.

Turklāt katrai valstij atbilstoši nacionālajām procedūrām jautājums par kopuzņēmuma dibināšanu jāvirza izskatīšanai valdībās.

Ministrijā jūlijā atgādināja, ka vienošanās par akcionāru līgumu ir panākta "Rail Baltica" speciālā darba grupā, ko atzinīgi novērtēja Baltijas valstu premjerministri savā 21.jūnija deklarācijā.

Kā ziņots, Baltijas valstu sarunvedēji jūnijā trīspusējās sarunās Tallinā vienojās par projekta "Rail Baltica" kopuzņēmuma akcionāru līguma noteikumiem, ieskaitot Viļņas iekļaušanu šajā projektā.

Panākta arī vienošanās, ka, īstenojot projektu, puses kopīgi centīsies panākt, lai Viļņas pievienošana Eiropas platuma sliežu trasei tiktu finansēta par Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem.

Jau vēstīts, ka "Rail Baltica 2" projekts paredz jaunas 1435 milimetrus jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs. Latvijai tas izmaksātu 1,27 miljardus eiro (880 miljonus latu), bet visās trīs Baltijas valstīs kopā - 3,68 miljardus eiro (2,56 miljardus latu). Eiropas Komisija varētu līdzfinansēt 85% no kopējām šī projekta izmaksām. 2015.gadā tiks iesniegts finansējuma pieprasījums Eiropas Komisijai, lai 2016.gadā varētu sākties darbi. Tālākā finansēšana paredzēta no nākamā finanšu perioda naudas - no 2020.gada.

Source

LETA

Tags

Eiropas Komisija Eiropas Savienība Laimdota Straujuma Rail Baltica Satiksme
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form