Kravu pārvadātājiem pēc Brexit jārēķinās ar muitas un robežkontroli
Foto: Shutterstock

No 2021. gada 1. janvāra, beidzoties Apvienotās Karalistes (AK) izstāšanās pārejas periodam no Eiropas Savienības (ES), starptautiskajiem kravu pārvadājumiem būtisku izmaiņu nav. Pārvadātājam ir jābūt licencei, kā arī jārēķinās ar muitas un robežkontroli, kas prasīs vairāk laika un radīs papildu izmaksas, informē Satiksmes ministrija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Starptautiskajos kravu autopārvadājumos starp Latviju un AK ar Latvijā reģistrētu kravas transportlīdzekli ar kopējo pieļaujamo masu līdz 3,5 tonnām būtisku izmaiņu nav. Attiecīgajam transportlīdzeklim ir nepieciešama Autotransporta direkcijas izsniegta elektroniska licences kartīte starptautiskajiem kravas autopārvadājumiem.

No 2022. gada 21. februāra kravas transportlīdzekļiem ar kopējo pieļaujamo masu no 2,5 līdz 3,5 tonnām būs nepieciešama Eiropas Kopienas atļaujas apliecināta kopija. Savukārt pārvadājumi ar vieglajām pasažieru automašīnām netiek regulēti.

Iebraucot AK, ir atjaunota robežkontrole un muitas kontrole, līdz ar to kravām ir nepieciešams kārtot muitas formalitātes, kas paildzinās pārvadājuma laiku un radīs papildu izmaksas.

Tāpat pārvadātājiem ir jāņem vērā, ka, šķērsojot robežu, tiks pārbaudīti fitosanitārie un veterinārie sertifikāti, ja kravā ir augu vai dzīvnieku izcelsmes preces.

Detalizētāka informācija iegūstama Autotransporta direkcijas mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Autotransporta direkcija Brexit Eiropas Savienība Satiksmes ministrija
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form