Foto: F64

Krievu salas ostas attīstības projekta realizācijas aktīvajā būvdarbu periodā tiks nodarbināti aptuveni 500 speciālisti, intervijā biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja pilnsabiedrības "BMGS S" prokūrists Ivars Millers.

Viņš skaidro, ka projekts tiks realizēts 22 mēnešos un tas būs lielākais šāda veida projekts Baltijas valstīs. Pēc projekta realizēšanas kopējais piestātņu garums būs 1180 metru un dziļums - 15 metru. Tas nozīmē, ka Rīgas ostā beidzot varēs ienākt jebkurš kuģis, kurš kuģo Baltijas jūrā, tostarp arī "Panamax" klases kuģi, kas ir lielākie kuģi, kas caur Dānijas šaurumiem var ienākt Baltijas jūrā.

Saskaņā ar būvdarbu izpildes grafiku šogad plānoti vērienīgi zemes darbi salas konfigurācijas izveidei, kā arī gultnes padziļināšanas darbi.

Millers uzsver, ka tehniski sarežģītākie ir hidrotehniskie darbi piestātņu izveidošanai. Šogad tiks sākta arī ārējo inženierkomunikāciju tīklu un administratīvās ēkas, kā arī dzelzceļa izbūve. Darbi tikšot veikti saskaņā ar izpildes laika grafiku un tehnoloģisko secību. Nākamgad paralēli jau minētajam tiks veikti arī iekšējo piebraucamo ceļu izbūves un labiekārtošanas darbi.

Kā ziņots, pilnsabiedrība "BMGS S" Krievu salas projektu piedāvājusi realizēt par 88,71 miljonu latu.

2.aprīlī Eiropas Komisija ir apstiprinājusi Latvijas lielo kohēzijas fonda projektu, kas paredz infrastruktūras attīstīšanu Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no Rīgas centra.

Kopējās projekta izmaksas ir 104 miljoni latu, no tām Kohēzijas fonda finansējums ir 54 miljoni latu.

27.martā Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pieņēma lēmumu atļaut sabiedrisko pakalpojumu sniedzējam Rīgas brīvostas pārvaldei kā Krievu salas projektu īstenotājam slēgt iepirkuma līgumu ar noteikto konkursa uzvarētāju pilnsabiedrību - "BMGS S".

Iepriekš Vācijas uzņēmums "Josef Möbius" bija apstrīdējis IUB Rīgas brīvostas pārvaldes lēmumus, ar kuriem par uzvarētāju daudzmiljonu konkursā tika atzīta "BMGS S". IUB aizliedza slēgt līgumus, taču brīvosta ikreiz no jauna konkursā par uzvarētāju atzina "BMGS S".

Pēdējo sūdzību par brīvostas pārvaldes lēmumu Vācijas kompānija IUB iesniedza 2.februārī, un birojs to sākotnēji plānoja izskatīt līdz 27.februārim, taču jau februāra vidū tagadējā IUB vadītāja Dace Gaile norādīja: šī ir ļoti apjomīga sūdzība, tāpēc nevar izslēgt, ka būs nepieciešams arī ilgāks laiks lēmuma pieņemšanai.

Lēmumu par ostas pārcelšanu no pilsētas centra uz Krievu salu Rīgas domes deputāti pieņēma 2009.gada vasarā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!