Ja drīzumā neizdosies īstenot a/s "Latvijas kuģniecība" (LK) jauno tankkuģu būves projektu, kuģniecība var palikt bez kuģiem, kas pārvadās kravas.
Tā piektdien intervijā Latvijas Radio pauda LK prezidents Andris Kļaviņš.

Viņš norādīja, ka 2001. un 2002.gadā metāllūžņos nāksies nodot desmit LK tankkuģus, kas pašlaik dot aptuveni 60% no peļņas, kas tiek gūta no LK kuģu darbības.

Ja šo kuģu vietā nenāks jauni var izrādīties, ka LK ir "tirgus niša, bet nav kuģu," sacīja Kļaviņš.

Viņš arī norādīja, ka kuģi noteikti ir jāmaina, jo lielākie LK klienti, starp kuriem ir arī tādas pasaulē slavenas kompānijas kā "Shell", "Mobil" un citas, lielu uzmanību pievērš pārvadājumu drošībai un LK pārstāvjiem jau ir nācies dzirdēt pārmetumus, ka netiek atjaunota kuģu flote.

LK prezidents sacīja, ka arī pēc LK privatizācijas pirmās kārtas veiksmīgas īstenošanas jaunu kuģus varēs pasūtīt ātrākais nākamā gada otrajā pusē.

Jau ziņots, ka LK plāns pasūtīt sešus jaunu tankkuģus izraisīja asas diskusijas un tika pieņemts lēmums LK jaunus kuģus atļaut pasūtīt tikai pēc privatizācijas pirmās kārtas, kad būs zināms kompānijas stratēģiskais investors.

Tannkuģus bija paredzēts pasūtīt Dienvidkorejas kompānijā "Hyundai Heavy Industries", taču pēc ilgstošās Latvijas puses vilcināšanās šī kuģu būves kompānija pašreiz ir atteikusies no iespējamās sadarbības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!