Foto: LETA

Kādreizējais pārtikas uzņēmumu vadības un loģistikas pakalpojumu uzņēmuma "NP Foods" zīmolu vadītājs uzņēmējs Guntars Kukuls nopircis mineralizētā ūdens zīmolu "Amrita" un pievērsies šā zīmola preču tirgošanai, izveidojot SIA "Amber Coast Union" un kā galvenos mērķa tirgus definējot Āziju un Krieviju.

Kā sacīja Kukuls, "Amrita" tiek pozicionēta kā mineralizēts ūdens, kas aizkavē novecošanās procesus. Produktu pirms diviem gadiem izstrādāja Inovatīvo biomedicīnas tehnoloģiju institūts. Savukārt to tirgoja "NP Foods" sastāvā esošā "Gutta", taču pēc tam, kad kompāniju iegādājusies norvēģu "Orkla", zīmols uzņēmumam vairs nebija aktuāls.

"Tādēļ, saskatot zīmola potenciālu, to iegādājos no institūta, kam zīmols oficiāli piederēja," sacīja Kukuls, gan neminot darījuma summu.

"Dzeramā ūdens kategorija pasaulē ir viena no straujāk augošajām - pircēji kopumā samaksā par ūdeni ap 170 miljardiem dolāru gadā, segments aug par 3-4% gadā. Katrs ražotājs uzrunā ar savu zīmolu un produktu vērtību kopumu, skaidrojot, ka ūdens nāk, piemēram, no kalnu ledājiem, avotiem utt. Mēs savu zīmolu pozicionējam kā augstākās kvalitātes ūdeni, kam ideālās proporcijās pievienoti veselībai un jaunības uzturēšanai nepieciešamie mikroelementi," sacīja Kukuls.

Viņš atturējās prognozēt "Amritas" izredzes vietējā tirgū, bet norādīja, ka produkts tiek tirgots vidējā cenu kategorijā, nepārsniedzot, piemēram, "Borjomi" vai "Evian" cenas, tomēr mērķa tirgus ir Āzija, Apvienotie Arābu Emirāti un Krievija.

"Nozīmīga vieta ierādīta Baltijas reģionam, tomēr izjūtam ļoti lielu interesi no Āzijas un Krievijas. Esam uz šīm valstīm jau nosūtījuši pirmās paletes ar produkciju, un dienaskārtībā jau ir pirmie konteineri," sacīja uzņēmējs.

Neminot investīciju apmērus, viņš arī atzina, ka "tie ir ļoti lieli", tādēļ minētajās valstīs tiek piesaistīti investori un vietējie sadarbības partneri.

"Investīcijas mārketingā ir lielas, bet arī zīmolam ir liels potenciāls. "Amritu" tirgosim gan internetā, gan veikalu tīklos, piesaistot vietējos investorus. Ķīnas tirgū startējam ar "Sino Business Links Latvia" starpniecību, kam ir iestrādes ar Latvijas produktu tirdzniecību Šanhajā un Honkongā," sacīja Kukuls.

Zīmols "Amrita" iepriekš piederēja Inovatīvo biomedicīnas tehnoloģiju institūtam, kurš mineralizēto ūdeni izstrādāja 2013. gadā sadarbībā ar SIA "NP Foods". "Amritas" ūdens tiek iegūts no dziļurbuma Ķekavā, tā sārmu līmenis sasniedz 9,6, ūdens papildināts ar īpaši izstrādātu minerālsāļu un vitamīnu formulu.

Saskaņā ar "Firmas.lv" datiem SIA "Amber Coast Union" dibināta 2013. gadā, tās pamatkapitāls ir 2846 eiro. Uzņēmuma apgrozījums 2014. gadā bija 33 850 eiro salīdzinājumā ar 124 514 eiro pirms gada, bet peļņa - 4467 eiro salīdzinājumā ar 10 10 012 eiro peļņu 2013. gadā.

Uzņēmuma 100% daļu pieder SIA "Laimavoti", kuras īpašnieks savukārt ar 49% daļu ir Kukuls, bet ar 51% daļu - Sandra Kukule.

Iepriekš, līdz šā gada 10. augustam, "Amber Coast Union" īpašnieks bija Kiprā reģistrētā kompānija "Zephyr Cloud Limited", kura uzņēmumu 2013. gada septembrī iegādājās no toreizējā "NP Foods" valdes priekšsēdētāja Rolanda Gulbja.

Kukuls savulaik strādājis Rīgas domē, no 2001. līdz 2003. gadam ieņemot toreizējā Rīgas mēra Gundara Bojāra (LSDSP) padomnieka un informācijas nodaļas vadītāja amatu.

Kā ziņots, "NP Foods" īpašnieks kopš 2014. gada 26. augusta ir Norvēģijas koncerns "Orkla", kas iegādājās 100% kapitāldaļu visos kompānijas uzņēmumus no "Nordic Partners Foods Ltd", kura īpašnieki bija Latvijas investīciju kompānija "Nordic Partners" un Islandes fonds "BIL ehf". Šā gada oktobrī "Orkla" pieņēma lēmumu apvienot SIA "NP Foods", AS "Laima", AS "Staburadze" un AS "Latfood" vienā uzņēmumā, kura nosaukums būs "Orkla Confectionery and Snacks Latvija", bet SIA "Spilva" un AS "Gutta" tiek apvienoti vienā uzņēmumā ar nosaukumu SIA "Orkla Foods Latvija". Reorganizāciju pabeigs 2016. gada janvārī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!