Latvijas amatpersonas un EK pārstāvji pārrunā iespējamos scenārijus jaunam vilcienu iepirkumam
Foto: F64

Latvijas amatpersonas otrdien Rīgā ar Eiropas Komisijas (EK) pārstāvjiem pārsprieda iespējamos scenārijus jaunam vilcienu iepirkumam, pastāstīja pasažieru pārvadātāja pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Viņš norādīja, ka ar EK pārstāvjiem jau 25.maijā Briseles vizītes laikā panākta vienošanās, ka otrdien Rīgā abas puses pārspriedīs Spānijas kompānijai "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) piedāvātos vilcienu iegādes līguma grozījumus, kas ļautu novērst riskus par pārkāpumu procedūru gan par Eiropas Savienības (ES) naudu, gan nacionālo finansējumu ‒ eventuālu prasību pret Latvijas valsti par tirgus kropļojumu.

"Apspriedām arī divus scenārijus jaunam iepirkumam un plānojumu ES naudas saņemšanai divos plānošanas periodos ‒ pirms un pēc 2014.gada," teica Štokenbergs un piebilda, ka trešdien, 30.maijā, sarunas paredzēts turpināt.

Savukārt Finanšu ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītājs Aleksis Jarockis aģentūrai BNS paskaidroja, ka EK pārstāvji Latvijā ieradušies, lai piedalītos ES uzraudzības fondu komisijas sanāksmē, kas no 30. līdz 31.maijam notiks Rēzeknē.

Viņš sacīja, ka EK pārstāvju pārrunas ar Latvijas pārstāvjiem saistībā ar vilcienu iepirkumu šīs vizītes ietvaros bija paredzētas jau iepriekš, tomēr uzsvēra, ka galvenais EK pārstāvju vizītes mērķis ir ES uzraudzības fondu komisijas sanāksmes apmeklējums. Jarockis piebilda, ka ar EK pārstāvjiem otrdien tikās arī Satiksmes un Finanšu ministriju pārstāvji.

Jau vēstīts, ka Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, ir secinājusi, ka PV, slēdzot jauno vilcienu piegādes līgumu ar CAF , nav ņēmis vērā valdības norādījumus. Arī EK ir paudusi līdzīgu viedokli PV, ka plānotie līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību jauna iepirkuma konkursa veikšanai, un EK varētu izskatīt iespēju atklātajai neatbilstībai piemērot finanšu korekciju 100% apmērā, kas ir 100 miljoni latu. Tādējādi šo summu vajadzētu segt no valsts budžeta.

Pēc tikšanās ar EK pārstāvjiem 25.maijā PV valdes priekšsēdētājs Artis Birkmanis aģentūrai BNS atzina, ka PV būs jāvienojas ar CAF par noslēgtā līguma grozījumiem, lai netiktu pazaudēti Eiropas fondu līdzekļi.

Līguma grozījumus PV valde plāno izstrādāt līdz šā gada 1.jūnijam.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form