Foto: Publicitātes foto

Latvijas lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs "Latvijas Balzams" pērn strādāja ar 73,052 miljonu eiro apgrozījumu, kas ir par 3,8% vairāk nekā gadu iepriekš, un uzņēmuma peļņa pieauga par 24% - līdz 7,962 miljoniem eiro, liecina biržai "Nasdaq Riga" iesniegtais kompānijas auditētais finanšu pārskats.

Kompānijas finanšu pārskatā norādīts, ka 2014.gadā uzņēmums apgrozījuma pieaugums tika sasniegts, pateicoties aktīvai jauno produktu ieviešanai ražošanā, sadarbības izveidošanai ar jauniem partneriem un saliedētam komandas darbam.

Tāpat kompānijas vadība norāda, ka apgrozījuma pieaugumu pērn ir ietekmējis apmēru pieaugums eksporta tirgos. Tostarp ievērojami pārdošanas apmēra pieaugumi sasniegti Lietuvā un Igaunijā kopā (+22%) un Norvēģijā (+5%), kā arī īpašā nodokļu režīma Travel Retail" un "Duty Free" kanālā (+8%). "Turpinot mērķtiecīgu izaugsmi stratēģiski nozīmīgos tirgos, uzņēmums sekmīgi paplašinājis sortimentu un audzis Ķīnas tirgū, kā arī licis pamatus nākotnes izaugsmei ASV un Apvienotās Karalistes tirgos," teikts vadības ziņojumā.

Savukārt kompānijas peļņas palielinājumu pērn ir izdevies sasniegt, pateicoties mērķtiecīgam darbam produktu portfeļa attīstībā, eksporta apjomu pieaugumam stratēģiskajos tirgos un ražošanas procesu efektivitātes paaugstināšanai.

Kompānijas vadība arī informē, ka "Latvijas Balzams" 2014.gadā nodokļos valsts budžetā ieskaitījis 53,5 miljonus eiro, tostarp 39,2 miljonus eiro kā akcīzes nodokli.

"Latvijas Balzama" vadība norāda, ka uzņēmums turpinās mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz izvirzīto mērķu sasniegšanu vietējā un stratēģiskajos eksporta tirgos. Kompānijas prioritāšu vidū joprojām ir dzērienu protfeļa pilnveidošana ar fokusu uz eksportspējīgiem dzērieniem un starptautiski spēcīgiem zīmoliem, kā arī efektīvas ražošanas stratēģijas ieviešana un realizēšana, kas sekmēs kompānijas konkurētspēju.

"Latvijas Balzams" nākamo gadu laikā plāno izveidot uzņēmuma muzeju un reprezentācijas telpas, kas veicinās dialogu ar patērētājiem un dos iespēju plašāk iepazīstināt ar kompānijas ražotajiem zīmoliem un to vēsturi. "Turpinot sadarboties ar nevalstiskām organizācijām un aktīvi strādājot Latvijas alkohola nozares asociācijas valdē, sabiedrība pārstāvēs nozares intereses dialogā ar politiķiem un ierēdņiem ar mērķi veicināt pārdomātas alkoholisko dzērienu aprites politikas veidošanu valstī. Uzņēmums turpinās fokusēties uz nekomerciālo alkoholu apkarojošiem pasākumiem un sabiedrības izglītošanu šajos jautājumos," teikts "Latvijas Balzama" vadības ziņojumā.

2013.gadā "Latvijas Balzams" strādāja ar 70,369 miljonu eiro apgrozījumu un 6,419 miljonu eiro peļņu.

"Latvijas Balzams" ir dibināts 1900.gadā un ir lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs Baltijā. Uzņēmums kopumā ražo vairāk nekā 100 dažādu nosaukumu dzērienu. Kompānijas akcijas kotē Rīgas biržas "Nasdaq Riga" otrajā sarakstā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!