Foto: Publicitātes foto
"Latvijas dzelzceļa" padomes priekšsēdētājs Jānis Lange pagaidām neprognozē, cik ilgu laiku padomei prasīs kompānijas valdes darbības izvērtēšana.

"Es negribētu prognozēt. Mēs balstīsimies tikai uz faktiem. Iesim soli pa solim, pārbaudīsim katru konkrēto informāciju un tad arī pieņemsim lēmumu," pirmdien, 3. jūnijā, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumam "Rīta Panorāma" sacīja Lange.

Viņš arī informēja, ka "Latvijas dzelzceļa" padome trešdien, 5. jūnijā, plāno turpināt spriest par kompānijas valdes priekšsēdētāja Edvīna Bērziņa un divu valdes locekļu – Aivara Strakšas un Aiņa Stūrmaņa – atstādināšanu.

Tostarp Lange atzīmēja, ka "Latvijas dzelzceļa" padome ir uzdevusi papildus jautājumus "Latvijas dzelzceļa" valdei un daļa atbilžu jau ir saņemts.

Vienlaikus Lange arī uzsvēra, ka "Latvijas dzelzceļa" padome šajā jautājumā koncentrējas uz faktiem, kurus tā var pārbaudīt.

Tāpat viņš minēja, ka "Latvijas dzelzceļā" ir sākti vairāki auditi saistībā ar reklāmu un mārketingu, kā arī tiek veikts funkcionālais audits, lai noskaidrotu, vai ir funkcijas, kas savā starpā pārklājas, kā arī, vai ir funkcijas, kuras būtu lietderīgāk pārdalīt citām struktūrvienībām.

"Mēs no savas puses visus lēnumus pieņemsim balstoties uz faktiem," uzsvēra Lange.

Jau vēstīts, ka 7. maijā satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) izteica neuzticību "Latvijas dzelzceļa" valdes priekšsēdētājam un diviem no trim valdes locekļiem, un rosināja uzņēmuma padomi viņus atstādināt no amata.

Ministrs informēja, ka galvenie pārmetumi saistīti ar iespējamu konkurences kropļošanu, kas draud ar smagām sekām gan "Latvijas dzelzceļam", gan Latvijas valstij. Ministra rīcībā nonākusi informācija arī par iespējami koruptīviem darījumiem, attiecīgo informāciju nododot izmeklēšanai Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB). Tāpat konstatēti vairāki finansiāli apjomīgi saimnieciskie darījumi, tostarp mārketinga un reklāmas līgumi vairāku miljonu eiro vērtībā, kas liek domāt, ka valde nav rīkojusies kā krietns un rūpīgs saimnieks.

Savukārt "Latvijas dzelzceļa" valdes locekļi paziņoja, ka Linkaita izteiktie paziņojumi par kompānijas vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu "Latvijas dzelzceļa" sagatavošanu privatizācijai.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī sešas meitassabiedrības - "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDZ Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, infrastruktūras būvniecības un uzturēšanas uzņēmums "LDZ infrastruktūra", ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDZ ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDZ apsardze", kā arī loģistikas uzņēmums "LDZ loģistika".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!