'Latvijas dzelzceļš' iepērk par trešdaļu dārgākus gulšņus nekā 'Lietuvas dzelzceļš'
Foto: Publicitātes foto

"Latvijas dzelzceļš" iepērk dzelzsbetona gulšņus un sliežu stiprinājumus par trešdaļu augstāku cenu nekā "Lietuvas dzelzceļš", turklāt no Baltkrievijas caur firmu, kuras patiesais labuma guvējs ir bijušā Liepājas mēra Ulda Seska znots Raimonds Kisiels, vēsta LTV raidījums "Panorāma".

"Latvijas dzelzceļš" (LDz) šogad iegādājies 15 tūkstošus gulšņu un stiprinājumu komplektus. Katrs pāris maksājis 49 eiro bez PVN. Abas detaļas vēl kopā jāmontē pašiem "Latvijas dzelzceļa" darbiniekiem. Tikmēr kaimiņi lietuvieši gulšņus un stiprinājumus šogad iepirkuši jau samontētus, par katru maksājot 36,99 eiro.

"Latvijas dzelzceļa" valdes loceklis Ēriks Šmuksts "Panorāmai" cenu starpību skaidroja ar vairākiem iemesliem - "Lietuvas dzelzceļa" iepirkums bijis apjomīgāks, piegādātāji bijuši paši lietuvieši, kamēr "Latvijas dzelzceļš" gulšņus iepērk no Baltkrievijas, turklāt "Latvijas dzelzceļš" piegādātājiem uzstādījis augstākas gulšņu izturības prasības.

"Mums bija 12,5 kN/m izturība [slodzes izturība], mēs pārejam uz 20,5 kN/m. Tie ir daudz stiprāki. Līdz ar to konkursā mēs pasūtījām 20,5 kN/M, lietuvieši līdz šim pasūtījuši 12,5 kN/m. Tas nozīmē, ka mūsējie gulšņi strādās divreiz ilgāk, vismaz divreiz ilgāk. Viņi ["Lietuvas dzelzceļš"] palika tur, kur palika," LTV skaidroja Šmuksts.

Lēmums gulšņus un sliežu stiprinājumus pasūtīt nesaliktus pieņemts, lai dzelzceļa darbiniekiem nodrošinātu darbu ziemā, kad sliežu ceļu remontdarbi nenotiek. Tas nozīmētu, kā skaidroja Šmuksts, 20 līdz 30 LDz darbiniekus atlaist uz trim četriem mēnešiem un no jauna pieņemt darbā martā.

"Latvijas dzelzceļš" gulšņus un stiprinājumus pērk no kompānijas "Premium storage", kurā strādā divi darbinieki. Kompānija iepirkumā pārspēja otru pretendentu poļu "Track Tec", pateicoties zemākai cenai.

Jaunās likuma prasības nesen likušas "Premium storage" atklāt patieso labuma guvēju – tas ir miljonārs Raimonds Kisiels, kurš ir arī bijušā Liepājas mēra Ulda Seska znots. Sesks vada Liepājas partiju, kura gadiem bijusi Zaļo un Zemnieku savienības sadarbības partnere.

Pirmo gulšņu iepirkumu 1,8 miljonu eiro apmērā "Premium storage" saņēma pērn, kad satiksmes ministrs bija ZZS pārstāvis Uldis Augulis. Viņš stāsta, ka Kisielam palīdzējis nav un "Latvijas dzelzceļa" iepirkumos nemaz nav spējis iejaukties.

Arī Kisiels noliedz, ka iegūt iepirkumus palīdzējušas pazīšanās ar politiķiem. Kisiels stāstīja, ka piedāvājis Baltkrievijas Osipoviču dzelzsbetona rūpnīcai nokārtot gulšņu un stiprinājumu sertifikātus Eiropas Savienībā. Sākusies sadarbība, un "Premium storage" kļuva par Baltkrievijas rūpnīcas sertifikātu turētājiem Eiropas Savienībā.

Savukārt Šmuksts stāstīja, ka "Latvijas dzelzceļš" nevarot iepirkt gulšņus pa taisno no Baltkrievijas rūpnīcas tāpēc, ka tam šķēršļus liekot gan Latvijas, gan Baltkrievijas likumdošana.

Savukārt ar Lietuvas ražotni "Swetrak", kas piegādā gulšņus "Lietuvas dzelzceļam", līdz šim bijusi slikta sadarbība – pirms desmit gadiem "Swetrak" piegādājuši tūkstošiem gulšņu ar defektiem, un pēdējos "Latvijas dzelzceļa" iepirkumos "Swetrak" nav piedalījušies.

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Latvijas dzelzceļš Raimonds Kisiels Uldis Augulis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form