Foto: LETA

Izmantojot pieejamo Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējumu VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) līdz 2015.gadam paaugstinās pasažieru platformas 13 stacijās Jelgavas un Jūrmalas virzienos, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Pasažieru infrastruktūras uzlabošanas plāni paredz paaugstināt peronus līdz 55 centimetriem no sliedes galviņas 13 stacijās: Babīte, Bulduri, Cukurfabrika, Dzintari, Imanta, Jelgava, Lielupe, Majori, Dubulti, Olaine, Sloka, Vaivari un Zolitūde. Šīs vietas izvēlētas izvērtējot pasažieru plūsmas un tehniskās iespējas pabeigt projekta realizāciju līdz 2015.gadam.

Ievērojama pasažieru plūsma ir arī citās stacijās, piemēram, Rīgas rajonā, kā arī Krustpils virziena stacijās. Tomēr, ņemot vērā ierobežoto laiku, kas atlicis, lai šos projektus pabeigtu līdz 2015.gadam, šajā plānošanas periodā nolemts modernizēt nozīmīgos Jūrmalas un Jelgavas virzienus, norāda LDz.

Peronu modernizēšanai citos virzienos nepieciešama ilgāka tehnisko un komunikāciju risinājumu analīze un plānošana, kā arī ievērojami lielāks finansējums. Tādu stratēģisku staciju rekonstrukciju kā Rīgas Centrālā stacija un Ogres stacija organizēs nākamo projektu ietvaros.

Paaugstināto peronu pilotprojekts šogad tiks pabeigts Siguldas stacijā – sadarbībā ar Siguldas pašvaldību, kura savā pārvaldībā pārņēma Siguldas stacijas ēku, kas tagad apvienota ar autoostu.

Šobrīd tiek gatavots projekta pieteikums, kuru jāapstiprina Eiropas Komisijai. Pēc apstiprinājuma tiks izsludināts konkurss par peronu projektēšanu un būvniecību, lai jau nākamā gada vasarā varētu uzsākt jauno peronu būvniecību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!