Gada laikā palielinājies to iedzīvotāju skaits, pēc kuru domām Ziemassvētki Latvijā ir pārāk komercializējušies, liecina tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS novembrī veiktās aptaujas rezultāti. Izteikumam, ka svētki ir kļuvuši pārāk komercializēti, piekrituši 49,5% no aptaujātajiem iedzīvotājiem un tas ir par 4,7% vairāk nekā pērnā gada novembrī, kad šādu uzskatu atbalstīja 44,8% aptaujāto.

Šādam izteikumam šogad nav piekrituši 35,8% aptaujas dalībnieku, līdz ar to salīdzinājumā ar pagājušo gadu šādi domājošo skaits samazinājies par 4,7%, jo pērn tā domāja 40,5% respondentu.

Interesanti, ka nav mainījies to aptaujāto īpatsvars, kuriem nav noteikta viedokļa šajā jautājumā, - kā pērn, tā arī šogad skaidru atbildi nav varējuši sniegt 14,7% aptaujāto.

Jāatzīmē, ka vispārliecinātākie par Ziemassvētku komercializēšanos ir iedzīvotāji ar zemu ienākumu līmeni, bet šī pārliecība samazinās, palielinoties ienākumu līmenim.

Tā savu piekrišanu apgalvojumam, ka svētki kļuvuši pārāk komercializēti, pauduši 57,5% no aptaujātajiem iedzīvotājiem, kuru vidējais ienākums mēnesī uz vienu ģimenes locekli ir 42 lati. Līdzīgu viedokli pauduši 49,6% no aptaujātajiem ar ienākumiem no 43 līdz 84 latiem mēnesī, 49,7% ar ienākumiem no 85 līdz 126 latiem un tikai 41,6% ar ienākumiem, lielākiem par 127 latiem mēnesī.

Pretēju viedokli atbalstījuši 31,1% aptaujāto ar ienākumu līmeni līdz 42 latiem, 35,5% no aptaujātajiem ar ienākumiem no 43 līdz 84 latiem mēnesī, 35,7% ar ienākumiem no 85 līdz 126 latiem un 47,2% ar ienākumiem, lielākiem par 127 latiem mēnesī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!