Foto: Publicitātes foto
Mazumtirdzniecību tehnoloģiju uzņēmums "StrongPoint" Latvijas veikalu ķēdēm piedāvā ieviest viedos iepirkumu ratiņus.

Kā stāsta uzņēmumā, izmantojot šo risinājumu, nav nepieciešams stāvēt veikala rindās uz kasi vai veikt produktu skenēšanu un apmaksu pašapkalpošanās kasēs – pircējs var paņemt ratiņus, ievietot tur savus iepirkumu maisiņus un veikt nepieciešamos pirkumus ar ratiņos uzstādīta skenera palīdzību. Tā kā ratiņos, tāpat kā pašapkalpošanās kasēs, ir uzstādīti svari, veikalā ir iespējams pārbaudīt, vai neviens no veikala neiznes nenoskenētus produktus un līdz ar to, arī tiek novērsti krāpniecības riski, skaidro "StrongPoint".

Mazumtirgotāji Latvijā esot izrādījuši interesi par produktu, taču ir pāragri runāt par konkrētiem līgumiem.

Uz ratiņiem uzstādītajiem displejiem ir pieejama navigācija, kas palīdz veikalā ātrāk atrast nepieciešamo preci, bet, ja ekrānā ir jau ievadīts iepirkumu saraksts, tie arī "pārliecinās", ka sākotnēji iepirkumu grozā tiek ievietoti smagākie priekšmeti. Ar displeja starpniecību var piezvanīt veikala konsultantam vai izvēlēties piedāvātās receptes – un viedie iepirkumu ratiņi parādītu, kur atrast konkrētos produktus. Pats iepirkšanās process ir automatizēts, tāpēc no pircēja tas neprasa jaunas, specifiskas prasmes.

"Viedie iepirkumu ratiņi piedāvā dažādus rīkus un iespējas tirgotāju biznesa rādītāju uzlabošanai, tomēr pirms to ieviešanas veikalu ķēdēs, tirgotājam ir jāsaprot kādi ir viņu mērķi. Svarīgi novērtēt ko pats tirgotājs vēlas panākt ar tehnoloģiju ieviešanu, piemēram, vai tā būtu klientu pieredzes uzlabošana, ietaupītas darbinieku stundas, apkalpojot pie kases, vai mērķis būtu palielināt pārdošanas apjomus, izmantojot ratiņu displeju kā papildu mārketinga instrumentu.

Tāpat kā ar citiem tirgū esošajiem pašapkalpošanās risinājumiem, iepirkumu ratiņu sistēma ir nozīmīgs finansiālais ieguldījums, tomēr to mērķis ir piedāvāt tirgotājam vēl vairāk iespēju kā līdz šim. Tehnoloģijas kļūst par papildu mārketinga kanālu, atvieglo saziņu ar klientiem un veicina viņu lojalitāti, kā arī ir daudz plašākas datu analīzes iespējas," par risinājuma lietderību tirgotājiem stāsta "StrongPoint Latvia" Klientu servisa vadītājs Uģis Začs.

Kaut arī pašapkalpošanās kases joprojām būs galvenais iepirkšanās veids, tās papildinās citi pašapkalpošanās iepirkšanās risinājumi, prognozē Začs. "Šobrīd populāras ir pašapkalpošanās skenēšanas ierīces un pašapkalpošanās kases, tās pamazām papildinās viedie iepirkumu ratiņi, un vēl pēc tam – mobilā iepirkšanās, kas vērsta uz pircējiem, kuri pērk mazāk preču, un visbeidzot – veikali bez kasieriem," viņš lēš.

"Praktiskam piemēram – viedie iepirkumu ratiņi šobrīd plaši ir pieejami Vācijā, "Edeka" mazumtirdzniecības tīkla veikalos, kā arī tie tiek testēti tādās valstīs kā Izraēla, Itālija, Kanāda un citās. Šo risinājumu sāk arvien plašāk pielietot ASV – piemēram, uzņēmuma "Amazon" veikalos, kuru mērķis ir attīstīties līdzi jaunākajām tendencēm un arvien vairāk nodrošināt ērtu iepirkšanos bez kasieru līdzdalības.

Tā kā lielveikali arvien vairāk optimizē savus procesus, nereti izskan bažas, ka mašīnas un mākslīgais intelekts nākotnē atstās cilvēkus bez darba. Tikmēr mazumtirdzniecības pārstāvji noliedz šo mītu – darbiniekiem ir iespēja veikt darbu ar lielāku pievienoto vērtību, piemēram, vairāk fokusēties uz klientiem un tos konsultēt," skaidro Začs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!