'Latvijas pasts' par 1,352 miljoniem eiro plāno iegādāties pagaidu darbinieku nodrošināšanas pakalpojumu
Foto: "Latvijas Pasts"/LETA

VAS "Latvijas pasts" par 1,352 miljoniem eiro plāno iegādāties pagaidu darbinieku nomas jeb nodrošināšanas pakalpojumu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Uzņēmums izsludinājis iepirkumu par šī pakalpojuma iegādi vispārīgās vienošanās ietvaros.

Vispārīgā vienošanās tiks slēgta uz diviem gadiem vai līdz kopējā maksimālā pasūtījumu summa sasniegs 1 351 511 eiro, atkarībā no tā, kurš nosacījums iestāsies pirmais.

"Latvijas pasts" vispārīgās vienošanās ietvaros nebūs saistīts ar konkrētu pasūtījuma apjomu, un veiks pasūtījumus atbilstoši vajadzībai un savām finanšu iespējām.

"Latvijas pasta" pārstāve Gundega Vārpa skaidroja, ka pagaidu darbinieki pamatā nepieciešami iepriekš neplānota, neregulāra vai sezonāla liela apjoma sūtījumu apstrādē. Piemēram, situācijās, kad uzņēmums pēkšņi saņem ievērojami vairāk sūtījumu nekā paredzēts un iepriekš plānots vai tradicionāli noslogotākajos periodos - pirms gadumijas svētkiem.

Pērn Covid-19 izplatības aktīvākajos mēnešos starptautisko sūtījumu plūsma bija ļoti nevienmērīga, vienlaikus bieži ienākot lielam sūtījumu apjomam no ārvalstīm, kas operatīvi bija jāapstrādā "Latvijas pasta" šķirošanas kompleksā.

"Attiecīgi ir mēneši, kuros intensīvāk izmantojam iespēju nomāt darbaspēku, un ir mēneši, kad tas nav nepieciešams," skaidroja Vārpa.

"Latvijas pasts" pērn visvairāk nomas darbiniekus izmantojis tranzīta sūtījumu šķirošanā un cita veida sūtījumu apstrādē. Visintensīvākajos mēnešos ar nomas darbiniekiem aizpildīti daži desmiti slodžu, bet vismazāk tie izmantoti, aizpildot tikai padsmit slodzes.

Vārpa uzsvēra, ka, ņemot vērā notikumus pasaulē, ir grūti prognozēt darba apjomu šim gadam, bet pašlaik uzņēmums iztiek pats ar saviem spēkiem. Tomēr "Latvijas pastā" pieļauj, ka arī šajā gadā, tāpat kā iepriekš, gada nogalē papildus būs nepieciešami sūtījumu šķirotāji, noliktavas darbinieki un krāvēji.

Covid-19 pandēmijas aktīvajā fāzē 2021.gada nogalē un šā gada sākumā "Latvijas pastā" slimoja visdažādāko profesiju darbinieki, bet jo īpaši piegādē un pasta pakalpojumu sniegšanā iesaistītie pastnieki un pasta nodaļu operatori, kam ikdienā ir tieša saskare ar lielu skaitu cilvēku.

Pagaidu darbinieki netiek izmantoti pastnieku vai pasta nodaļu darbinieku aizvietošanai.

Ja pastnieks vai pasta nodaļas operators ir prombūtnē, konkrētā darbinieka darba pienākumi vai apkalpotā teritorija tiek sadalīta rezerves darbiniekiem, citiem pasta nodaļas vai piegādes punkta darbiniekiem, skaidroja Vārpa. Pasta nodaļas operatora un pastnieka darbs prasa apgūt daudz iemaņu, piemēram, pasta nodaļas operatoram jāpārzina "Latvijas pasta" plašais pakalpojumu klāsts, sūtījumu veidi, tarifi, valstu iedalījums pasta apmaiņai, kases sistēmu darbība un tamlīdzīgi, savukārt pastniekam - noteiktās apkalpes teritorijas īpatnības attiecībā uz kāpņutelpu kodiem, ieejas durvju un pastkastīšu atrašanās vietām un adresācijas sistēma, kas Latvijā dažādās teritorijās nereti ir sarežģīta, neskārtota vai nepārskatāma.

"Latvijas pasts" nodrošina pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. "Latvijas pasts" ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā apmēram 3200 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lasi vēl
 
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.